וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי בטלהיים עוזב את "מעריב"

יעל ולצר

10.9.2007 / 15:49

סגן עורך "מעריב" מתפטר לאחר 33 שנים בעיתון, לאור הערכות כי רותי יובל ודורון גלעזר ימונו יחדיו לתפקיד העורך

אפשרות חדשה נבדקת ב"מעריב", לפיה רותי יובל ודורון גלעזר יהיו עורכי העיתון במשותף. ל-TheMarker נודע כי מו"ל העיתון, עופר נמרודי, פנה אל השניים והעלה בפניהם את האפשרות הזו. השניים, בעלי עבר משותף ארוך שנים בעיתונות, ככתבים וכעורכים, בודקים זאת בימים אלו.

עוד נודע כי אם האפשרות תהפוך ריאלית, תיבדק חלוקת התפקידים ביניהם. במקביל לכך, הודיע סגן עורך "מעריב", אבי בטלהיים, על התפטרותו מהעיתון לאחר 33 שנים בהן עבד בו. זאת לאור העובדה שמשרת העורך לא הוצעה לו.

עריכה דו-ראשית

כזכור, באמצע יולי הודיע אמנון דנקנר, עורך מעריב בחמש השנים האחרונות, על רצונו לפרוש מתפקידו. ההתפטרות היתה מכה קשה לנמרודי, שאיבד במקביל גם את דן מרגלית לטובת "ישראל היום".

מאז רוחשת כוורת השמועות על מחליפו של דנקנר, כשלחלל האוויר נזרקים שמות. במקביל, לא ברור מי ירצה להיכנס לתפקיד במצבו הכספי הקשה של העיתון היום, ולאור התחרות עם "ישראל היום" מחד ועם העיתונים הגדולים מאידך.

כבר בתחילת הדרך, העלה נמרודי את שמה של יובל כמועמדת ראויה לעריכת העיתון. יובל, עורכת "אולפן שישי" של חדשות ערוץ 2 היום, החלה את דרכה ככתבת ואחר כך ערכה את המקומון "כל העיר" בירושלים. מאז היתה צמודה יובל בדרכה העיתונאית לדרכו של דורון גלעזר, היום עורך "עובדה".

גלעזר היה עורך "כל העיר" בשנת 1988. בשנת 1994 הוא התמנה לעורך הראשי של רשת שוקן ובשנת 1996 מונה לעורך "שבעה ימים", לאחר שגם הוא וגם יובל עברו ל"ידיעות אחרונות".

בתקופה זו, כשגלעזר ערך את המוסף, שימשה יובל סגניתו. ארבע שנים לאחר מכן, כשגלעזר מונה לסגן עורך העיתון, מונתה יובל לעורכת "שבעה ימים". אלא שזמן קצר לאחר מינויו, עזב גלעזר את העיתון ועבר לערוך את "עובדה" בערוץ 2. יובל עזבה את "ידיעות" לטובת "קשת" בשנת 2004, ומשנת 2005 היא משמשת עורכת "אולפן שישי", וגלעזר ממשיך בתפקידו כעורך "עובדה".

כאמור, במקביל לבדיקה זו של נמרודי, הודיע לו גם בטלהיים על התפטרותו. בטלהיים, אשר עובד משנת 1974 ב"מעריב", ערך את מוסף השבת, ובדצמבר 2001 מונה לתפקיד סגן עורך העיתון.

כל הנוגעים בדבר סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully