וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

עומרי כהן

28.9.2007 / 23:08

עליות ספטמבר סגרו רבעון חיובי נוסף למרות הירידות היום. ישראליות: ביגבנד צנחה בכ-29% בתגובה לאזהרת הכנסות

ירידות שערים מתונות לאחר יומיים של עליות מנעו היום קביעת שיאים בשוק המניות האמריקאי. אולם גם כך, הצליחו בורסות וול סטריט לסכם בחיוב רבעון הפכפך במיוחד, שהתחיל בטיפוס לשיאים, המשיך בנפילות על רקע משבר משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים גרועים) ומחנק האשראי שהגיע בעקבותיו, אולם הסתיים בהתאוששות מרהיבה בעקבות הפחתת הריבית הפדרלית ב-0.5%.

היום רשמו המדדים ירידות מתונות, אשר שיקפו את רצונם של המשקיעים להבין טוב יותר את כוונות הבנק הפדרלי בעתיד לפני שייקבלו ההחלטות על המשך ההשקעה המאסיווית באפיק המנייתי. מדד נאסד"ק ירד ב-0.4% ל-2,698 נקודות, מדד דאו ג'ונס איבד 0.1% ל-13,895 נקודות ומדד S&P 500 נחלש ב-0.3% ל-1,526 נקודות. בסיכום שבועי עלו שלושת המדדים ב-1.1%, ב-0.6% וב-0.1% בהתאמה. מסחר הפכפך בשוק הסולידי הסתיים הערב עם עלייה של 0.006% בתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ל-4.579%.

אולם למרות הירידות היום נותרו המדדים המובילים רחוקים בין 0.7% ל-1.7% בלבד מרמות השיא של אמצע יולי השנה. ברבעון השלישי כולו רשמו נאסד"ק, דאו ג'ונס ו-S&P 500 עליות של 3.8%, 3.6% ו-1.6%. החודש האחרון היה עבור בורסות וול סטריט ספטמבר הטוב ביותר מזה כעשור.

עם נתוני מקרו שהיו חיוביים בדרך כלל אך לא סיפקו הפתעות מרעישות במיוחד, העדיפו המשקיעים לממש מעט מרווחי החודש האחרון תוך המתנה לנאומים שמתכננים לשאת בכירי הבנק הפדרלי בשבוע הבא. הדברים שייאמרו שם עשויים לספר רמזים באשר לשאלה, האם הורדה נוספת של הריבית בסוף אוקטובר היא עניין גמור וחתום.

בינתיים, אמר היום נשיא הבנק הפדרלי של אטלנטה בנאום בטנסי, כי החולשה בשוק הדיור טרם הסתיימה ועשויה להימשך עד למחצית השנייה של 2008. אלן גרינספאן, היו"ר הקודם של הבנק הפדרלי המרכזי, אמר ל-BBC, כי הפסימיות באשר לכלכלה הגלובלית הולכת וגוברת למרות שהאפשרות למיתון בארה"ב נותרה נמוכה מ-50%.

עוד קודם לכן, נחשפו המשקיעים לכמה נתוני מקרו מהותיים, אשר הצביעו כי החולשה האחרונה בשוק העבודה האמריקאי טרם תורגמה להאטה בצריכה הפרטית. ההוצאה הצרכנית הפרטית רשמה באוגוסט את העלייה החדה ביותר בארבעת החודשים האחרונים - 0.6% - ועלתה על התחזית הממוצעת בשוק לעלייה של 0.4%. ההכנסה האישית של תושבי ארה"ב עלתה בהתאם לתחזיות ב-0.3%.

אבל את המשקיעים מעניינת עוד יותר האינפלציה הנגזרת מנתוני הצריכה הפרטית, אשר נחשבת כמשמעותית בעיני הבנק הפדרלי המרכזי לצורך קביעת גובה הריבית לטווח הקצר במדינה. בניכוי השפעת סעיפי המזון והאנרגיה התנודתיים, עלתה באוגוסט ליבת המדד המחירים הנגזר מהצריכה ב-0.1% - זה החודש השישי ברציפות ובהתאם לציפיות בשוק. ב-12 החודשים האחרונים הסתכמה האינפלציה הצרכנית ב-1.8% - הנמוכה ביותר מאז פברואר 2004.

נתון אחר שפורסם הצביע על התחזקות מפתיעה בקצב התרחבות הפעילות היצרנית במערב התיכון. מדד מנהלי הרכש של איזור שיקגו עלה בספטמבר ב-0.4 נקודות לרמה של 54.2 נקודות לעומת תחזית לירידה של 0.9 נקודות. הוצאות הבנייה הפתיעו גם הם לטובה עם עלייה של 0.2% באוגוסט לעומת תחזית לירידה של 0.5%. ואילו אמון הצרכנים נותר בספטמבר ללא שינוי, כפי שמשתקף מהמדד של רויטרס ואוניברסיטת מישיגן אשר שמר על יציבות ברמה של 83.4 נקודות.

בקרב מניות הטכנולוגיה, בלטה מניית 3Com בזינוק של 34.2% לאחר שיצרנית ציוד הרשתות הסכימה להצעת הרכישה המשותפת של קרן ההשקעות ביין קפיטל ושל חוואווי הסינית בהיקף של 2.2 מיליארד דולר.

בקרב הישראליות צנחה מניית ביגבנד ב-29.4% ל-6.4 דולרים בתגובה לאזהרת הכנסות ורווח חמורה לרבעון השלישי של 2007, שפירסמה אמש החברה. ביגבנד, המפתחת ומייצרת נתבי מולטימדיה לחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, הזהירה כי תעבור להפסד תפעולי ברבעון השלישי בעקבות הכנסות נמוכות משמעותית מהצפוי.

ביגבנד העריכה כי תרשום ברבעון השלישי הכנסות של 39-35 מיליון דולר בלבד לעומת תחזית קודמת של החברה להכנסות של 58-54 מיליון דולר, ולעומת התחזית הממוצעת בקרב האנליסטים להכנסות של 56 מיליון דולר. בתגובה, חתך בית ההשקעות ג'פריס את ההמלצה למניה מ"קנייה" ל"החזק" וקיצץ את מחיר היעד מ-16 דולר ל-7 דולרים.

אתר האינטרנט Unstrang דיווח מפי שני מקורות אנונימיים כי יצרנית ציוד רשות התקשורת הגדולה בעולם, סיסקו, קרובה לרכישת חברה המתמחה בטכנולוגיית WiMax. שני המקורות שדיברו עם האתר צימצמו את רשימת החברות הפונטציאליות לרכישה על ידי סיסקו, וביניהן אלווריון הישראלית (סימול ALVR). מועמדות פוטנציאליות נוספות לרכישה הן אפרטו, באוויני ורדליין קומיוניקיישנס.

לפי אותם מקורות, סיסקו עשוייה לרכוש את החברה עליה תחליט בתוך שבועות מספר, והשתיים המועדפות על סיסקו יהיו אלווריון ורדליין. אלווריון בחרה שלא להגיב. מניית אלווריון הגיבה בעליה של 1.6% ל-14.52 דולר והשלימה טיפוס של 116% מתחילת השנה.

מניית צורן (סימול: ZRAN) איבדה 3.3% ל-20.2 דולר לאחר שבית ההשקעות לונגבואו חתך את ההמלצה לחברת השבבים מ"קנייה" ל"נייטרלי", והסביר את המהלך בהאטה הצפויה בהזמנות ברבעון הרביעי.

טבע (סימול: TEVA) הגיעה להסדר מול חברת גלקסו-סמית-קליין, שיאפשר לה למכור בארה"ב גרסות גנריות לשלוש תרופות לסכרת החל ב-2012. טבע ציינה כי תחל למכור את התרופות ברבעון הראשון של 2012, אך שאר פרטי ההסכם נותרו חסויים. טבע ירדה ב-0.5% ל-44.5 דולר, אולם נותרה קרוב לשיא כל הזמנים במניה (מתואם לדיווידנדים ולפיצולים) - 40.82 דולר - מאמצע דצמבר 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully