וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

שרון שפורר

19.10.2007 / 23:18

היום נרשמו ירידות חדות במיוחד במדדים המובילים שהשלימו שבוע אדום במיוחד. דאו ג'ונס ירד היום ב-2.7% ל-13,518.85 נקודות

זהו בוודאי לא יום שישי השחור של לפני 20 שנה בדיוק, אז ב-19 באוקטובר איבד דאו ג'ונס 23% ביום אחד ללא סיבה נראית לעין, אבל בוול סטריט נרשמו היום ירידות חדות במיוחד במדדים המובילים שהשלימו שבוע אדום במיוחד. דאו ג'ונס ירד היום ב-2.7% ל-13,518.85 נקודות כשהוא משלים ירידה שבועית של 4% ברצף של חמישה ימי ירידות. נאסד"ק אמנם נהנה מסנטימנט חיובי מעט יותר השבוע, אבל לאחר ירידה של 2.7% היום הוא איבד בסיכום שבועי ב-1.7%.

ברקע לירידות החדות בבורסות בניו יורק בשבוע האחרון בכלל והיום בפרט ניצבה הגאות במחירי הנפט עד כדי רמות שיא חדשות של 90 דולר. המסחר בוול סטריט היום נפתח אחרי שמחיר הנפט חצה מוקדם יותר את רמת ה-90 דולר לחבית. בסיום הוא אמנם ירד ב-1% ל-88.64 דולר לחבית אבל הקרבה שלו לרף הפסיכולוגי הזה, על רקע המשך היחלשות הדולר וחששות מעימותים בצפון עיראק היתה היום מלחיצה במיוחד עבור המשקיעים בארה"ב שחוששים מהאטה כלכלית.

מי שנהנו מחששות האלו היו איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לטווחים ארוכים כשהמחירים המשיכו לעלות והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ל-4.42%.

גורם נוסף שייצר היום סנטימנט שלילי בבורסות האמריקאיות היה רצף דו"חות כספיים של כמה ענקיות אמריקאיות ובהן הקונגלומרט 3M שאחראי בין היתר לייצור הפתקיות הדביקות, ענקית ציוד הבנייה קאטרפילר והיצרנית התעשייתית האניוול. שלושתן פספסו את תחזיות האנליסטים וסבלו מירידות שערים חדות במחירי המניות. 3M נחתכה בכ-8.6%; האניוול ירדה ב-3.9% וקאטרפילר צנחה ב-5.3%.

מניות ענקית שבבי הזכרון סנדיסק צללו היום ב-15.1% ל-42.7 דולר. הירידה החדה הגיעה על רקע חששות מהמשך צניחת מחירי השבבים של החברה ברבעון הרביעי וזאת למרות שברבעון השלישי הציגה תוצאות מצוינות ובכלל זה גידול של 38% בהכנסותיה ועקפה את תחזיות האנליסטים. כמוה סבלו מירידות שערים גם חברות אחרות בתעשיית השבבים כ-AMD למשל, שצנחה ב-5.15%, וגם טאואר הישראלית שנפלה ב-3% ל-1.64 דולרים.

אל מול אלו, המשיכה להנות מסנטימנט חיובי גם היום - מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי גוגל. גוגל שעלתה אתמול ב-1% לקראת הדו"חות עלתה היום ב-0.8% נוספים וחצתה את רף ה-200 מיליארד דולר בשווי השוק שלה. הרווח הנקי של גוגל זינק ברבעון החולף ב-46% בעיקר הודות לזינוק בהכנסותיה מפרסום.

בישראליות, טבע חזרה להיסחר היום מתחת לרף ה-45 דולר וירדה ב-1.8% ל-44.4 דולר בהמשך לירידה של 0.3% אתמול. טבע נגעה היום ברמות שיא של כל הזמנים אותן ראתה בפעם אחרונה לפני כשנתיים, אבל לא הצליחה לבצע פריצה ממשית אל מעל ל-45 דולר וזאת אחרי עלייה של עשרות אחוזים מתחילת השנה.

סינרון ירדה עוד כ-5.8% ל-18.4 דולר אחרי שאמש צללה ב-12.7% בעקבות אזהרת רווח שפירסמה. חברת ציוד האסתטיקה מצפה לדווח ב-8 בנובמבר על הכנסות של 33 מיליון דולר ורווח נקי של 7-8 מיליון דולר.

סרגון עברה בסיום לירידה של 0.7% אחרי שמרבית היום נסחרה בעליה בשיעור דומה. עם זאת החברה עלתה בשבוע האחרון בכ-7.5% אחרי צניחה חדה של 30% בשבוע הראשון של אוקטובר. ביום שני הקרוב תפרסם החברה את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה וזאת על רקע חששות של אנליסטים לא מעטים מיכולתה להמשיך להנות מסביבה עסקית תומכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully