וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה בלי כוכב

עדיה אמרי אור

1.11.2007 / 11:27

שמי ישראל יתכסו הערב בזיקוקי דינור. לא, עוד לא הגיע יום העצמאות. אולי ההיפך. סלקום חוגגת את כיבוש לקוחותיה

הערב בשעה 20:45 החברה הסלולרית הגדולה בישראל, סלקום, תדליק לכם את השמיים. היא, קוראת לזה "אור של כוכבים" ואנחנו, נקבל זאת באריזת "יום העצמאות של סלקום". על פי ההגדרה הרשמית, פרט למפגן זיקוקי הדינור ייפתח הערב מבצע ההטבות למנויי החברה.

אם להסתמך על שלטי החוצות, פרסומות הטלוויזיה והכפולות בעיתונים היומיים שנמרחו בסגול, לשמי הארץ ישוגרו זיקוקים ב-36 מוקדים בו זמנית. ביניהם ניתן למנות את נהריה, טבריה, ירכא, כרמיאל, שפרעם, בני ברק, חדרה, טייבה, תל אביב, רחובות, אשקלון, גוש עציון, רהט ושדרות. כל זאת על מנת לחגוג את שלושה מיליון המנויים בהם מתגאה החברה.

סביר להניח שלא היתה זו צהלה היסטרית או התקף אמוק שאחזו במותני החברה וגרמו לה להוציא מיליוני שקלים על החגיגות. למעשה, מדובר במהלך שיווקי-פרסומי על טהרת עקרון "שימור הלקוחות". סלקום מבקשת ללטף בפיצוצים סגולים את לקוחותיה הקיימים, ומעבר לכתף לקרוץ ללקוחות החברות המתחרות, תוך תקווה שהם יתהו למה החברה שלהם לא חוגגת כלום.

ערכי החברה - של מי?

הכיבוש הכלל-ארצי שהולך ומחריף בשנים האחרונות בשם "ערכי המותג" הוא כזה שהאזרח הפשוט חייב להדוף בכל דרך על מנת לשמור על צלמו. כשם שפרטנר השתלטה על המרחב הציבורי שבשדרות רוטשילד (כנראה בתורנות עם הבורסה ליהלומים עם 'מיצגי האמנות' שלה), והציבה שם את "תערוכת ממציאי הטלפון" בצבעי החברה כתום ושחור, כך עושה היום סלקום. כך עשתה גם בעבר כאשר השתלטה – בדומה לקוקה-קולה – על שלל חופי המדינה.

אודה ולא אבוש, כי מרבית מכריי נטולי הילדים לא יטריחו את עצמם לחוף הים הערב על מנת לחזות במפגן, בטח שלא אחרי טראומת הזיקוקים של שגרירות צרפת. אבל באותה נשימה, צריך להזכיר לכל הורה שמתכוון לקחת את ילדיו לחזות בפלא, לחשוב פעמיים ולתהות על קנקן החינוך שלו. "מי נתן להם את השמיים?" צריכה להיות השאלה המנחה. ומהם בדיוק כל "ערכי החברה" הללו, שהילד עשוי לספוג. עם כל הכבוד למכשירי הדור השלישי ולג'ויסטיק האינטגרלי, ולמרות הבנאליות שבשינון מנטרות אנטי קפיטליסטיות זעירות – חייב כל הורה בר דעת להישמר מהנגע הזה המכונה "ערכי החברה".

כלקוחה מבחירה של סלקום, עליי להודות שנציגי השירות שלה לרוב נעימים, היא לא עושקת את מנוייה יותר מהמתחרות, מערך היח"צ והדוברות שלה מסביר פנים ועובדיה, ככל הנראה, אינם מנוצלים ואף מדווחים על מיליון אלף ומאתיים הטבות שניתנות להם דרך קבע. אבל סלקום היא עדיין תאגיד עצום שמגלגל הון עתק על חשבון הכיס הפרטי של הציבור. אין ספק שעל הדרך הוא מספק הרבה מאוד מקורות פרנסה, אבל אין שום סיבה לתת לו לנגוס עוד פלח מדעת הקהל הציבורית. שנאמר, בסופו של יום צריך כל צרכן פוטנציאלי לזכור – בשבילי, הכוכב זה אני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully