וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפעמים סיגר הוא רק קנס של 17,500 ש'

נורית רוט

12.11.2007 / 14:29

מסעדת מול ים בת"א חויבה לשלם לסועדיה פיצוי משום שהעובדים סירבו לבקש ממעשנים לכבות סיגרים, "זו מדיניות המקום"

בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב חייב שלשום את מסעדת היוקרה מול ים שבנמל תל אביב לפצות לקוחות שביקרו במסעדה בסכום של 17,500 שקל. זאת בגין הפרת החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים.

מסעדת מול ים, הנמצאת בבעלות המסעדן שלום מחרובסקי, היא אחת המסעדות היוקרתיות בישראל והיא מאוכלסת מדי יום בפוליטיקאים, אילי הון, עיתונאים ואנשי עסקים.

על פי התביעה, הלקוחות דוד וציפורה סבירסקי, הזמינו מראש מקומות במסעדה לתשעה אנשים לרגל חגיגת יום ההולדת של בתם, שנערכה בסוף אפריל השנה. לאירוע אף הגיעו במיוחד שני אורחים מלונדון.

ואולם, על פי התביעה, "במהלך הארוחה החל עשן סיגרים לאפוף את התובעים", והם חשו שלא בטוב. לטענת התובע, למרות שביקש מהמלצרית לפנות למעשנים בבקשה שיפסיקו לעשן, סירבה המלצרית לעשות כן, וכך גם מנהל המשמרת. עוד נטען כי במסעדה לא היה כל שילוט האוסר על עישון בתחומה.

מאחר שבני המשפחה חשו שלא בטוב, נטען, הם נאלצו לעזוב את המסעדה מבלי לסיים את הארוחה, למרות ששילמו עליה את מחירה המלא, בסך 2,250 שקל. בצאתם מהמסעדה, נטען, אמרה להם המלצרית "זוהי המדיניות של המסעדה לאפשר לעשן". לטענת התובעים, נגרם להם נזק בריאותי וכן מפח נפש והשפלה, ועל כך תבעו את המסעדה על סך של 17,500 שקל.

היות שהמסעדה לא התייצבה לדיון ואף לא הגישה כתב הגנה, דן השופט עידו דרויאן בתביעה בהיעדרה. לאחר שהתובע חזר על האמור בכתב התביעה והוסיף כי על השולחנות במסעדה היו מאפרות וכי לא היתה הפרדה של חלל המיועד למעשנים, קיבל השופט את התביעה וחייב את מול הים במלוא סכום התביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully