וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הון ושלטון: חילופי האשמות בכנס אילת

ענת קם

28.11.2007 / 19:17

מיקי רוזנטל נגד האחים עופר ונוני מוזס, יצחק לבני נגד נורית דאבוש ולהיפך. יוסי בר מוחא נגד עמוס שוקן. שמח בארץ השמש הנצחית

יושב ראש דירקטוריון חדשות 2 לשעבר, יצחק לבני, הטיח הערב ביושבת ראש מועצת הרשות נורית דאבוש כי הדחתו בוצעה על רקע התנגדותו למינוי רפי גינת כמנכ"ל חברת החדשות. הוויכוח בין השניים התנהל במסגרת פאנל בנושא "הון שלטון ותקשורת" שנערך בכנס אילת לעיתונאים.

בפאנל הוזכרה גם מעורבותם לכאורה של בעלי המניות מוזי ורטהיים וסמי עופר בשיקולי בחירת המנכ"ל הבא לחברת החדשות וכן באי הארכת כהונתם של לבני ורחל בן ארי. יצוין כי לפני מספר ימים דחה בית המשפט העליון את עתירתם של חברי הכנסת שלי יחימוביץ', אריה אלדד ורן כהן, שטענו כי אי הארכת כהונתם של לבני ובן ארי נבעה משיקולים לא ענייניים וקבע כי הרשות פעלה ממניעים מקצועיים בלבד.

לבני טען כי הדחתו והדחת בן-ארי בוצעה במהלך "המלחמה" שניהלו נגד גינת, והמהלכים להדחתם חיבלו במאבק שניהלו נגד גינת. כמו כן טען כי מינויים של אבי וייס וגלעד עדין למנכ"לי חברות החדשות של ערוץ 2 וערוץ 10, הם מינויים זמניים במטרה להחליש את עצמאותם ולהכפיף אותם לאינטרסים של בעלי המניות. הוא הסביר כי מינויו של גלעד עדין, למרות שהוגדר כמינוי של קבע הוא למעשה מינוי שלא הוגדר בזמן, ולכן הוא מינוי זמני הניתן לביטול בכל רגע.

איפה יוקרן הסרט על האחים עופר?

את הפאנל הנחה העיתונאי מיקי רוזנטל שקטע מסרטו על האחים עופר הוקרן בכנס. בסרט מובאות האשמות חריפות נגד האחים עופר, כולל טענה כי "האחים עופר מסרטנים את הציבור". רוזנטל שב וחזר על טענתו כי הקרנת הסרט לא תתאפשר בערוץ מסחרי.

נורית דאבוש יו"ר הרשות השניה אמרה בתגובה לדברים כי הרשות השנייה לא נכנעת לבעלי ההון וכי בחודשים האחרונים מתנהל קמפיין נגד חברי המועצה וטוהר שיקוליהם. יצחק לבני העביר בדיון ביקורת על עבודתה של המועצה בהקפדה על מחויבויות הזכיינים בערוצים המסחריים וטען כי אין מספיק תחקירים, והשידורים בכללותם גדושים בתוכניות בידור זולות ונחותות. דאבוש השיבה לו "איפה היית שלוש שנים?", והוסיפה: "ההחלפה שלך היא חלק מהעשייה שלנו." לטענתה, לבני הוא זה שאיפשר במהלך כהונתו זילגה של חומרים "בידוריים" לתוך מהדורות החדשות. לדברי דאבוש, המועצה מנסה להוביל שינוי חקיקה בעניין בעלויות צולבות.

בהתייחסו למעמדם וכוחם של בעלי ההון בעשייה התקשורתית, טען מיקי רוזנטל כי בתקופת עבודתו בתפקידים בכירים בידיעות אחרונות היה ברור לכתבי העיתון, על אף שלא ניתנה הנחיה מפורשת בנושא, על מי מותר לכתוב ובמי "אסור לגעת". לדבריו ברשימה האסורה הופיעו אנשים הקשורים באינטרסים הכלכליים של נוני מוזס, מו"ל העיתון. "לא היתה רשימה כתובה, אבל כל עורך בידיעות ידע באילו אנשים אסור לגעת". בין היתר, הזכיר רוזנטל מספר שרי תקשורת שלהם העניק ידיעות אחרונות "טיפול מחמיא", עקב האינטרסים של נוני מוזס בשוק הטלוויזיה.

תגובת ידיעות אחרונות לא התקבלה עד מועד פרסום הידיעה.

ומה עם מעמדו של העיתונאי

בדיון נוסף שעסק במעמדו של העיתונאי, תקף מנכ"ל אגודת העיתונאים, יוסי בר מוחא את מו"ל הארץ עמוס שוקן וטען כי מדיניות החוזים האישיים בעיתונות הישראלית והתנגדותו להתאגדות בעיתון פוגעת במעמדם של העיתונאים ומסכנת את חופש הביטוי בישראל. שוקן הדגיש כי הוא אינו מתנגד להתאגדות אלא להסכמים קיבוציים ואמר: "הרכבת יצאה לדרך ולא תהיה חזרה אחורה למדיניות הועדים מלפני 30 שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully