וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

אסף רותם

7.12.2007 / 0:02

יום שני של עליות חדות לאחר הכרזת מדיניות הממשל בנוגע למשבר המשכנתאות. הנאסד"ק הוסיף 1.6% ומדד דאו ג’ונס עלה ב-1.3%

המסחר היום בוול סטריט התנהל בעליות שערים וננעל בעליות חדות, זה היום השני ברציפות: מדד נאסד"ק הוסיף 1.6% ל-2,709 נק' ומדד דאו ג’ונס עלה ב-1.3% ל-13,621 נקודות. מדד S&P500 טיפס ב-1.5% ל-1,507 נקודות. זאת, לאחר הכרזת מדיניות הממשל בנוגע למשבר המשכנתאות בארה"ב שנמסרה בנאום של הנשיא ג'ורג' בוש. מחירי איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים נפלו בתגובה, והתשואה עליהן טיפסה חזרה ל-4%.

לקראת סוף יום המסחר, הודיע הנשיא בוש על כוונת הממשל להקפיא את שיעורי הריבית על חלק ממשכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעיתיים), צעד שעשוי להרגיע את החשש מפני כניסה למיתון שעלולה להתרחש בעקבות משבר. במסגרת התוכנית, יקובעו הריביות על משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בסיכון גבוה) למשך 5 שנים. הריביות הכלולות בתוכנית ההקפאה הן של משכנתאות בריבית משתנה, אשר אמורות לעלות בחדות עד יולי 2010 - ולגרור גל של שמיטות, חובות ועיקולים.

התאחדות בנקי המשכנתאות דיווחה הערב כי 0.78% מכלל המשכנתאות נסתיימו בהליכי כינוס נכסים במהלך שלושת החודשים האחרונים, בשל חוסר יכולת של הלווים לפרוע את תשלומי המשכנתא. עוד דווח כי 5.59% מהלווים נמצאים כעת בפיגור של לפחות 30 יום בתשלומים וכי 1.26% מהלווים מפגרים ב-90 יום או יותר בתשלומים ונמצאים בסיכון גבוה לכניסה להליך של כינוס נכסים ומימוש המשכנתא.

עוד תרם לאווירה החיובית הבנק המרכזי של בריטניה, שהוריד היום את הריבית במדינה ב-0.25% לרמה של 5.5%, לראשונה מאז אוגוסט 2005. זאת, בעקבות הסימנים להאטה בצמיחה הבריטית עקב ירידה באמון הצרכנים ובפעילות מגזר השירותים, ועל רקע המשבר בשוקי האשראי.

לקראת פרסום נתוני התעסוקה מחר, פירסמה חברת Monster.com את מדד התעסוקה החודשי שלה אשר הצביע על ירידה של 5 נקודות לעומת החודש שעבר לרמה של 183 נקודות. נתוני המדד מתבססים על מודעות דרושים המתפרסמות בלמעלה מ-1,500 אתרי אינטרנט ומשקפים את הביקוש לעובדים במשק האמריקאי.

בנוסף, דווח כי בשבוע שעבר ירד מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה בארה"ב ב-14 אלף לרמה של 338 אלף תביעות חדשות. בוול סטריט צפו בממוצע ירידה חדה מעט יותר ל-335 אלף תביעות.

אמש ננעלו המדדים בעליות שערים שבין 1.5% ל-1.8% במדדים המובילים לאור נתוני התעסוקה החיוביים ונתוני פיריון העבודה במגזר הלא-חקלאי האמריקאי, אשר גדל ברבעון השלישי בשיעור חד מהצפוי של 6.3%.

הנפט שינה כיוון היום לאחר מספר ימי ירידות וננעל שוב מעל 90 דולר לאחר שזינק ב-3.1% ונסגר ברמה של 90.2 דולר לחבית.

ענקית מנועי החיפוש גוגל (2.4% , 715.26) שוב חצתה את מחסום 700 הדולרים. מניית החברה נמצאת במגמת התאוששות משפל של 629 דולר, אליו נפלה משיא של 741 דולרים בו נסחרה מניית החברה בתחילת חודש נובמבר.

חברת קוקה קולה (0.03% , 63.07), יצרנית המשקאות הקלים הגדולה בעולם, הודיעה על כניסתו של קנט מוהטר לתפקיד המנכ"ל. מוהטר צפוי להיכנס לתפקידו במהלך חודש יולי והוא יחליף את המנכ"ל הפורש נוויל איזדל.

מניית רשת השיווק הגדולה בעולם, וול מארט (סימול: WMT), טיפסה ב-1% לאחר שדיווחה כי בנובמבר גדלו המכירות בחנויות הרשת הפתוחות למעלה משנה ב-1.5%, בהשוואה לשנה שעברה וזאת בשל המכירות החזקות ביום שישי האחרון של נובמבר - היום שלמחרת חג ההודיה. הגידול במכירות היה גבוה מציפיות השוק.

בקרב הישראליות בלטה היום חברת טכנולוגיית השבבים מטאלינק (5.89% , 5.21), למרות שזו לא פירסמה ידיעה יוצאת דופן.

מניית אורמת טכנולוגיות (4.31% , 52.27) נבחרה כאחת כחברת האנרגיה הגיאותרמית הטובה ביותר על ידי אתר האינטרנט Seeking Alpha. החברה נבחרה לאור הישגיה הפיננסים העקביים וצוינה לשבח כאחת מיצרניות האנרגיה האלטרנטיווית הנקיות ביותר.

וריפון (-12.3% , 20.2) המשיכה במגמה השלילית שהחלה עם פרסום התיקון לרווחים שהציגה בשנה החולפת בעקבות הטעויות ברישום המלאי בדו"חות הכספיים. אמש הוגשה לבית משפט מחוזי בקליפורניה בקשה ראשונה לתביעה ייצוגית.

סלקום (-0.47% , 33.95) התממשה ממחיר השיא, אליו הגיעה לאחר תשעה ימי עליות. ייתכן שהחברה סבלה מתביעה שהוגשה נגד כלל חברות הסלולר וביניהם החברה, בגין שיטת החיוב בה נוקטות החברות הסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully