וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

עומרי כהן

7.12.2007 / 23:50

כשברקע החששות לגבי המשך הפחתות הריבית, סיימה הבורסה בניו יורק את המסחר במגמה מעורבת. נאסד"ק ירד ב-0.1%

שוק המניות האמריקאי השלים הערב שבוע שני ברציפות של עליות שערים, הודות לנתונים שהצביעו כי מצבה של כלכלת ארה"ב אינו גרוע כפי שצפו כלכלנים, ובעזרת תוכניתו של הנשיא בוש לפתרון משבר המשכנתאות. אבל נתוני תעסוקה טובים מהצפוי שפורסמו היום, גם קיררו את הציפיות להפחתת ריבית בשיעור חד של 0.5%.

ביום שלישי יחליט הבנק הפדרלי על גובה הריבית והפחתה של 0.5% בריבית, עשויה להוביל את השוק לראלי של סוף שנה. אבל אם תופחת הריבית בשיעור נמוך יותר, עשויה תחושת האכזבה להשתלט על המשקיעים, כפי שקרה בסוף אוקטובר. המסחר היום התאפיין במגמה מעורבת כשברקע החששות לגבי המשך הפחתות הריבית. מדד נאסד"ק ירד ב-0.1% ל-2,706 נקודות, מדד דאו ג'ונס הוסיף נקודות בודדות ל-13,625 נקודות, ומדד S&P 500 נחלש ב-0.2% ל-1,504 נקודות. בשבוע כולו עלו שלושת המדדים ב-1.7%, ב-1.9% וב-1.6%, בהתאמה.

בשוק הסולידי עולה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.122% ל-4.12%, בעקבות ההערכות כי הבנק הפדרלי יפחית בשבוע הבא את ריבית הבסיס ב-0.25% בלבד לרמה של 4.25%, ולא ב-0.5% כפי שהוערך קודם לכן. מאותה הסיבה גם התחזק הדולר מול המטבעות המובילים. נתוני התעסוקה מלמדים כי מצבו של שוק העבודה בריא.

אתמול זינקו המדדים בשיעורים חדים שבין 1.3% ל-1.6%, בעקבות תוכנית הנשיא בוש לטיפול במשבר הסאבפריים (משכנתאות ללווים גרועים) בארה"ב, באמצעות הקפאה חלקית של שיעורי הריבית.

במסגרת התוכנית, יקובעו הריביות על משכנתאות הסאבפריים למשך חמש שנים. הריביות הכלולות בתוכנית ההקפאה הן של משכנתאות בריבית משתנה, אשר אמורות לעלות בחדות עד יולי 2010 - ולגרור גל של שמיטות, חובות ועיקולים.

דו"ח התעסוקה לנובמבר שפורסם היום, הצביע כי שוק העבודה האמריקאי אינו חלש כפי שהעריכו כלכלנים רבים. בחודש שעבר נוספו למגזר הלא-חקלאי 94 אלף משרות חדשות, לעומת תחזית לתוספת של 65 אלף משרות בלבד. נתוני ספטמבר ואוקטובר עודכנו גם הם. באוקטובר עודכנו הנתונים כלפי מעלה בארבעת אלפים משרות ל-170 אלף משרות, ואילו בספטמבר עודכנו הנתונים כלפי מטה ב-52 אלף ל-44 אלף משרות.

במקביל, נותר שיעור הבלתי מועסקים בנובמבר ללא שינוי ברמה של 4.7%, למרות התחזית לעלייה של 0.1% באבטלה ל-4.8%. שכר הממוצע לשעה עלה בשיעור חד מהצפוי של 0.5%, לעומת התחזית ל-0.3%.

כבר לפי דו"ח מוקדם שפורסם שלשום, היה נראה שהתחזיות בוול סטריט רחוקות מהמצב האמיתי בשוק. אותו דו"ח הצביע כי בפועל שוק העבודה אף התחזק בנובמבר ותוספת המשרות הייתה גבוהה פי שלושה ויותר מהציפיות - 189 אלף. נתון זה היה מהגורמים שתמכו בעליות ביומיים האחרונים.

מנגד, נמשכה גם בשבועיים האחרונים הירידה באמון הצרכנים האמריקאים במצבם הכלכלי, לאחר הירידה ברמת האמון בנובמבר. מדד אמון הצרכנים צפוי לרדת ב-0.1 נקודות ל-76 נקודות, לאחר שצנח ב-4.8 נקודות בחודש שעבר.

מניית ענקית האשראי אמריקן אקספרס (סימול: AXP) ומתחרתה קפיטל וואן (סימול: COF), בלטו בירידות של 4.3% ו-5% בהתאמה, לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ' חתך את ההמלצות לשתי המניות ל"מכירה", מ"נייטרלי".

במריל לינץ' העריכו, כי החמרת תנאי האשראי לצרכנים והאטה בהוצאות הצרכנים, צפויים לפגוע ברווחי חברות האשראי ומגדילים את הסכנה למיתון.

מי שבלטה לטובה, היא מניית ג'יי.סי פני (סימול: JCP), רשת חנויות הכול-בו השלישית בגודלה בארה"ב. המניה עלתה היום ב-6.9%, לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס העלה לה את ההמלצה ל"משקל יתר", מ"שקל שווה". זאת, בשל ההערכה כי החברה ניצבת בעמדה טובה להגדלת נתח השוק שלה, בסביבה העסקית הנוכחית.

וריפון (סימול: PAY) החבוטה התאוששה לאחר ארבעה ימים של נפילות. המניה עלתה ב-9.7% ל-22.2 דולר, לאחר שאיבדה מאז סוף השבוע שעבר 58% מערכה, בעקבות גילוי טעות ברישום המלאים, אשר גרמה לקיצוץ 80% מהרווחים בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת הכספים 2007.

בקרב הישראליות הבכירות בלטה קומברס בעלייה של 5.5% ל-16.2 דולר, לאחר שסבלה בחודש האחרון מחולשה בתגובה לדחייה נוספת בסיום העריכה מחדש של הדו"חות הכספיים מהשנים האחרונות. טבע עלתה ב-1.4% ל-45.6 דולר. מנגד, איבדה צ'ק פוינט 0.9% ל-22.4 דולר.

פלוריסטם זינקה ב-25.2% ל-7.25 דולר, בעקבות האישור שקיבלה החברה לרשום את מניותיה בנאסד"ק. מניית פלוריסטם, שנסחרה עד כה מעבר לדלפק, תחל להיסחר בנאסד"ק ביום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully