וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה צנחה היום בלמעלה מ-3%

עומר רבין

16.12.2007 / 16:53

היסטריית מימושים באחד העם: הדולר הממריא ונתוני המדד הגבוהים גררו את המדדים המובילים לירידות חדות של קרוב ל-3.5%

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב מחקו היום יותר מ-3%, ביום המסחר הראשון של השבוע: מדד המעו"ף צנח ב-3.24%, ומדד ת"א 100 נפל ב-3.3%. מדד התל-טק גם הוא עבר לירידות והשיל היום מערכו שני אחוזים. בלטו במיוחד מניות הנדל"ן אשר נפלו בשיעור ממוצע של יותר מ-5 אחוזים.

הזינוק בערכו של הדולר אל מול המטבעות הזרים, המדד הגבוה בארה"ב ששלח את המדדים המובילים בוול סטריט לירידות וההפתעה במדד המחירים לצרכן כאן אצלנו בסוף השבוע - כל אלה תרמו למומנט השלילי ששלח לכל אורך היום את המדדים המובילים מטה. ההערכות כי נגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר, יאלץ להעלות לאור האינפלציה המתגברת את הריבית במשק בוודאי לא מוסיפה גם היא לתחושת האופטימיות בקרב ציבור המשקיעים.

בין המניות הבולטות בפעילותן היום ניתן היה למצוא את מניית החברה לישראל שירדה ב-4.6%, את מניית אפריקה שהידרדרה ב-5.52% ומניית כיל שיורדת ביותר בשלושה אחוזים ורבע.
מניות הבנקים גם הן נסחרו בירידות חדות: לאומי ופועלים איבדו כל אחת 2.7%, דיסקונט צנחה ב-4.6% -ומזרחי נפרד מ- 3.75% משוויו בתל אביב.
בתחום התקשורת איבדה כעת בזק 2.8% מערכה, ופרטנר נחלשה ב-2.2%.

מניית וריפון המשיכה לעורר עניין גם היום וצנחה ב-4.4% על רקע הפער שלילי שאיתו פתחה את המסחר, בשל ירידת המניה בניו יורק בליל שבת.

ראוי לציין גם את מניית "גזית גלוב" שרשמה ירידה חדה של 5.24% על רקע החלטת בית המשפט היום לבטל את זכייתה (ביחד עם חברת "איקאה") בשטח המסחרי המדובר במתחם "מעוין שורק" שבראשון לציון.

מניית טבע, "המניה של המדינה", ששמרה במהלך היום על יציבות יחסית, הצטרפה בשעות הצהרים גם היא לחגיגת המימושים וסיימה את יום המסחר בירידה של 0.9%.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully