וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 תופעות שיעצבנו אותנו גם ב-2008

נתן שבע

30.12.2007 / 11:12

האנליסטים ימשיכו לרדוף אחרי השוק, התשקיפים ימוספרו בצורה סדיסטית והמנכ"לים ירוויחו משכורות עתק. מישהו אמר שנה חדשה?

כמה דברים קטנים אבל לפעמים נורא מעצבנים עדיין ייוותרו כאן בשנה הבאה: כישלון באירוויזיון, פספוסים עם יגאל שילון ושרון וקסלר או חזאית אחרת בהריון (קטן אבל פחות מעצבן). הנה מספר דברים קטנים - אבל מעצבנים - בשוק ההון שיהיו פה גם ב-2008.

1. גם בשנה הבאה אנליסטים ימשיכו לנקוב במחירי יעד למניות - השנה, לדוגמה, האנליסטים לא הפסיקו לרדוף אחרי אפריקה ישראל. הם העלו והורידו לה המלצה, ואת מחירי היעד הם החליפו בתדירות של גרביים. אנליסטים יקרים: השלמנו כבר עם העובדה שאתם רודפים אחרי השוק, אבל בכל זאת הגיע הזמן להפסיק להשתמש במחיר יעד למניה. להכין מודל למחיר למניה שמסתמך על תחזית צמיחה של 8% ב-2012 נראה הזוי. קודם שהסורים, האיראנים ואל-קעידה יתנו לנו לצלוח את השנה הבאה.

2. גם בשנה הבאה לא ימספרו את עמודי התשקיפים בצורה נורמלית - על השאלה מי בחר בשיטת עימוד התשקיפים הסאדיסטית ביותר, גם זקני שוק ההון לא יודעים לענות. למי שלא בקיא, את עמודי התשקיפים עבי-הכרס כמעט תמיד בוחרים למספר באותיות ובמספרים ביחד. כך, כדי לאתר את העמוד על שכר וטובות הנאה יש לדפדף בספר התשקיף לעמוד ח.1, ואז לקפוץ לסעיף 8.1 - במקום לכתוב בפשטות עמוד 163. עצה מעשית לאנשי רשות ני"ע: אל תאשרו תשקיפים כאלה. באמת, אפילו עם מספרים רומיים יהיה לנו קל יותר.

3. גם בשנה הבאה יהיו קלישאות בכותרות - החדשות הטובות של טבע, האמונה של המשקיעים בלבייב ומגע הזהב של פימי ימשיכו להכות. את החדשות עדיף להשאיר למיקי ויעקב, את האמונה לבתי הכנסת או למגרשי הספורט ואת מגע הזהב לאגדות.

4. גם בשנה הבאה תפרסם הלמ"ס את המדד ביום שישי ב-14:00 בצהרים - זה לא קורה בכל פעם, אלא רק כשה-15 לחודש נופל על שישי או שבת. וכך, רגע לפני הקניות האחרונות, הנמנום או קריאת עיתוני השבת, נוהגת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפרסם את מדד המחירים לצרכן בשעה הכי מוזרה בשבוע. אנשי הלשכה - סיימו בערב חמישי את כל החישובים שלכם ושחררו את ההודעה בשש וחצי בערב (כמו בימים הרגילים, כש-15 בחודש יוצא באמצע השבוע). יום שישי כבר מזמן לא נחשב ליום עסקים.

5. גם בשנה הבאה יגייסו חברות בעייתיות כסף משוק ההון - בשנה שחלפה היו לא מעט חתמים שאמרו שהתמחור בכמה הנפקות היה לקוי, שיש כאלה שלא יחזירו את החוב ושהשוק ישלם את המחיר. עצה לחתמים - בפעם הבאה תזהירו מבעוד מועד. עזבו בעצם, כולנו יודעים שאין לכם אינטרס ממש לעשות את זה.

6. גם בשנה הבאה ימשכו המנכ"לים משכורות עתק מהחברות הציבוריות - על פי דו"ח של מרכז אדוה, 6 מכל 10 שכירים צריכים לעבוד 12 שנה כדי להגיע למשכורת אחת של אחד המנהלים הבכירים במדד המעו"ף. השינוי - עם כל הכבוד לח"כ שלי יחימוביץ' - לא נראה באופק. אבל בכל זאת, העצה היא דווקא למעסיקים שלנו. מה שיותר חשוב לנו זה לא המשכורת של שיאן השכר ב-2006, אלא שמי שעובד איתנו לא ירוויח יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully