וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א נסגר בירידות שערים חדות

עומר רבין

6.1.2008 / 17:45

עם פתיחת שבוע המסחר, רשמו המדדים המובילים ירידות שערים: התל-טק צנח ב-4.59%, ת"א 100 איבד 2.34% והנדל"ן נחלש ב-2.26%

הבורסה לניירות ערך בתל אביב פתחה היום את שבוע המסחר המלא הראשון של 2008 בירידות שערים חדות, כאשר בתחילתו של היום רשמו המדדים צלילה של למעלה מ-3% שהלכה והתמתנה עם חלוף השעות.
חגיגת המימושים באחד העם הביאה בסופו של יום את מדד ת"א 25 לירידה של 2.54%, ת"א 100 צלל ב-2.34%, מדד מניות הטכנולוגיה תל-טק איבד מערכו 4.59%. הנדל"ן איבד 2.26%.

המגמה השלילית איפיינה כמעט את כל המניות הנסחרות בתל אביב, כשביניהן בלטו בין היתר מניית "אפריקה" שהגיבה להשתקעותו של הבעלים לב לבייב בבריטניה בירידה של 1.94% (בתחילת היום הגיעה שיעור הירידה במניה אף ל-6%), מניית בנק פועלים הידרדרה ב-2.65%, מניית "לאומי" רשמה צניחה של 1.38%, ומניית כי"ל איבדה 3.86%.

בתחום התקשורת צנחה פרטנר בכ-2.99%, בזק איבדה 2.44%.

בתחום הטכנולוגיה ירידות השערים היו חדות במיוחד: מניית וריפון פתחה שבוע נוסף באווירה שלילית במיוחד עם ירידה חדה של 7.39% שמזכירה למשקיעים בה ימים קשים מסוף השנה שעברה. "נייס" מאבדת גם היא כ-5.14%. "מלאנוקס" התרסקה ב-10.38%.

אפילו המניה היחידה שנסחרה ברוב שעות היום במגמה חיובית מבין המניות המובילות בת"א - מניית טבע, סיימה את המסחר בירידה של 0.33%.

הצניחות בסוף השבוע בוול סטריט הכריעו

ירידות השערים החדות בתל אביב מגיעות על רקע צניחת המדדים בוול סטריט בסוף השבוע: מדד הנאסד"ק נפל בכ-3.8% כשהירידות מאפיינות את הרוב המכריע של המניות הנסחרות בניו יורק. גם מדד הדאו-ג'ונס סגר את השבוע באווירה שלילית עם ירידה חדה של 2%.

ביחד עם העלייה במחיר הנפט, שחצה השבוע את רף 100 הדולרים - העריכו כבר אמש אנליסטים כי אין מנוס מהשפעה חדה של המומנטום השלילי גם על שוק ההון המקומי אצלנו.

הדולר חוזר עשור לאחור

ובתוך כך נקבע ביום שישי שערו היציג של הדולר ברמתו הנמוכה ביותר זה 9.5 שנים: 3.807 ש"ח. על פי הערכות מומחים בשוק המט"ח צפוייה להימשך מגמת ההיחלשות של הדולר גם השבוע, וייתכן כי יחצה מטה בימים הקרובים את רף 3.8 השקלים. הירידות החדות בשוק האמריקאי בסוף השבוע, נותנות רוח גבית להערכה זו - ועשויים להביא להיחלשות מהירה של המטבע מול המטבעות העיקריים בזירת מטבע החוץ.

היום לא התקיים מסחר במטבע חוץ (יום א') - אך במסגרת המסחר באופציות של הדולר שמר המטבע על יציבות ונסחר מול השקל סביב שער של 3.81 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully