וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחה עצובה: נפילות במכירות החגים בארה"ב

סוכנויות הידיעות

10.1.2008 / 18:45

מכירות הקמעוניות הגדולות צמחו ב-2.2% בסוף השנה - השיעור הנמוך ביותר מאז 2002. המכירות של גאפ וויקטוריה סיקרט נמוכות מהצפוי

מכירותיהן של הקמעונאיות הגדולות בארה"ב צמחו בשיעור של 2.2% בעונת מכירות החגים החולפת בחודשים נובמבר ודצמבר. זהו שיעור הצמיחה הנמוך ביותר מאז שנת 2002. כך מסרה היום מועצת מרכזי הקניות הבינלאומית (ICSC).

במקביל, שורה ארוכה של קמעונאיות בארה"ב, בהן לימיטד ברנדס (סימול LTD), שבבעלותה רשת חנויות לבני הנשים ויקטוריה סיקרט, ורשתות החנויות אן טיילור (סימול ANN) וקול'ס (סימול KSS), קיצצו היום את תחזיות הרווח שלהן בעקבות חולשה במכירותיהן בחודש דצמבר.

מנגד, דיווחו וול מארט (סימול WMT), הקמעונית הגדולה בעולם, וקוסטקו (סימול COST), רשת החנויות המוזלות הגדולה בארה"ב, על מכירות גבוהות מתחזיות האנליסטים בעקבות נהירת הקונים לרשתות זולות בעונת החגים החולפת. זאת על רקע העמקת המשבר בשוק הדיור בארה"ב, נסיקת מחירי הבנזין והאטה בשוק התעסוקה.

וול מארט רשמה בחודש דצמבר גידול של 2.4% במכירות של חנויות הפתוחות לפחות שנה בארה"ב - מעל לתחזיות האנליסטים לגידול של 2.1% במכירות. קוסטקו רשמה גידול של 7% במכירותיה בחודש שעבר, מעל לתחזיות לצמיחה של 5.5%.

האנליסטים טעו

גאפ (סימול GPS), קמעונית ההלבשה הגדולה בארה"ב, רשמה ירידה של 6% במכירותיה בחודש שעבר - ירידה חדה כפליים מתחזיות האנליסטים. מייסי'ס (סימול M), רשת בתי הכלבו השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה על נפילה של 7.9% במכירותיה בדצמבר - ירידה חדה יותר מתחזיות האנליסטים שצפו נפילה של 6.4%.

אן טיילור קיצצה היום את תחזית הרווח השנתית שלה מ-2.15 דולרים למניה ל-1.85 דולר למניה, בשל החולשה במכירות. קול'ס, אשר דיווחה על נפילה של 11.4% במכירותיה חנויותיה בדצמבר, קיצצה את הקצה העליון של טווח תחזית הרווח שלה לרבעון הרביעי ל-1.34 דולר למניה - פחות מתחזיות האנליסטים לרווח של 1.47 דולר למניה.

לימיטד ברנדס, אשר דיווחה על נפילה של 8% במכירותיה בדצמבר, הזהירה כי רווחיה ברבעון הרביעי היו במחצית הנמוכה של טווח תחזיות הרווח של 1.15-0.9 דולר למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully