וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מציעה לרכוש את יאהו

רונן סבר

1.2.2008 / 17:57

השווקים מחכים להצעה של מיקרוסופט כבר כמה חודשים. המטרה העיקרית של מיקרוסופט במהלך: לתקוף את גוגל

מיקרוסופט מציעה לרכוש את יאהו בעסקת מזומן ומניות לפי מחיר של 31 דולר למניה - 62% מעל מחיר הנעילה של יאהו בתום המסחר אתמול, 19.18 דולר. העסקה משקפת ליאהו שווי של 44.6 מיליארד דולר.

מיקרוסופט מסרה כי הכינה זה מכבר תוכנית אשר תאפשר למזג את פעילויות שתי החברות ולשלב את עובדי שתי החברות לחברה אחת. החברה מסרה כי היא תעניק חבילות שכר ובונוסים מרשימות למהנדסי יאהו ולבכירי החברה.

"יש לנו כבוד גדול ליאהו", אמר מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר. "אנו מאמינים שיחדיו נוכל להציע מגוון חדש של פתרונות ללקוחותינו, למוציאים לאור ולמפרסמים במקביל לשיפור מיקומנו בתחרות בשוק השירותים המקוונים. אנו מאמינים שהמיזוג בין החברות יביא להעלאת ערכן עבור בעלי המניות ויותר מבחר וחדשנות ללקוחותינו ולשותפינו".

מיקרוסופט מסרה בנוסף כי היא מצפה שהעסקה תקבל אישור רגולטורי במהרה וצופה את השלמת העסקה כבר במחצית השנייה של 2008.

הצעת הרכש הנוכחית מגיעה בעוד יאהו מתמודדת עם שמונה רבעונים רצופים של ירידה ברווחים. במהלך השבוע האחרון דיווחה יאהו על ירידה ברווחיה לרמה של 205.7 מיליון דולר, או 15 סנט למניה לעומת רווח של 268.7 מיליון דולר, או 19 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

בניכוי הוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח של 20 סנט למניה. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 11 סנט למניה.

יאהו מסרה כי תקצץ 1,000 משרות בחברה כתוצאה מירידה ברווחיה ותערוך תוכניות ארגון מחדש. מנכ"ל יאהו, ג'רי יאנג, צפה כי שנת 2008 הולכת להיות שנה קשה, ואמר כי יקצץ את כוח האדם בחברה ב-7%.

יאהו מתקשה להתמודד

יאנג מסר כי יאהו תתמקד בשלושה יעדים עיקריים: הפיכתה ל"נקודת הפתיחה" של רוב גולשי האינטרנט ברחבי העולם, בין היתר באמצעות הגדלת השקעותיה בתחומי החיפוש המקוון ושירותי דואר אלקטרוני; הרחבת שירותי הפרסום שהיא מציעה; ופתיחת התשתית הטכנולוגית למפתחים ומתכנתים חיצוניים.

קרנה של יאהו ירדה בעיני הגולשים והיא הפסידה בקרב מול מכונת הפרסום המשומנת, גוגל. החברה, אשר בסוף שנות ה-90 היתה יעד הגלישה המוביל בעולם, לא הצליחה להתמודד מול שלל אתרי תוכן חינמיים כמו הרשתות החברתיות, ובעיקר מול השירותים המתוחכמים והטכנולוגיה המנצחת של גוגל. הנתח של יאהו בשוק החיפושים המקוונים - תחום בו גוגל מולכת ללא עוררין - יורד בהתמדה.

לפי דו"ח שפירסם בנק ההשקעות סנפורד ברנסטין החודש, הבעיות של יאהו כה חמורות שעליה לסגת לחלוטין מתחום הפרסום צמוד תוצאות החיפוש, לקצץ בשכר עובדיה ולנסות להרחיב את הפרסום באמצעות באנרים - התחום שבו התמחתה מלכתחילה. הדו"ח העריך כי מיקרוסופט לא תסכים להשקיע 40 מיליארד דולר ברכישת יאהו, וכי מניית יאהו תמשיך לרדת.

מיקרוסופט, לעומת זאת, דיווחה השבוע על רווח רבעוני גבוה מתחזיות האנליסטים, הודות למכירות ערות של קונסולת המשחקים Xbox 360 ושל מערכת ההפעלה חלונות למחשבים אישיים.

מיקרוסופט ממשיכה לדהור

מיקרוסופט רשמה ברבעון שהסתיים בסוף דצמבר רווח נקי של 4.71 מיליארד דולר, גידול של 79% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת - ומעל לתחזית האנליסטים לרווח של 4.37 מיליארד דולר.

במונחי רווח למניה רשמה ענקית התוכנה רווח של 50 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 46 סנט למניה. בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, רשמה מיקרוסופט רווח של 26 סנט למניה.

הכנסות מיקרוסופט, המנוהלת ביד רמה על ידי המנכ"ל סטיב באלמר, צמחו בתקופה המדווחת ב-30% לעומת הרבעון המקביל, ל-16.4 מיליארד דולר - מעל לתחזיות האנליסטים.

מיקרוסופט וענקית המדיה ויאקום (סימול VIA) חתמו בחודש שעבר על הסכם, במסגרתו חטיבות גדולות של שתי החברות ישתפו פעולה בתחומים של פרסום, הפצת תכנים, קידום אירועים ומשחקי מחשב - במהלך חמש השנים הבאות. התנאים הכספיים של ההסכם לא נחשפו, אך להערכת ויאקום, לעסקה ערך של 500 מיליון דולר.

מוקדם יותר החודש הודיעה מיקרוסופט על רכישת חברת מנועי החיפוש הנורווגית Fast (לשעבר Fast Search and Transfer), תמורת 1.2 מיליארד דולר.

במקביל, דיווחים בשבועות האחרונים טענו כי ענקית התוכנה מתכוונת לרכוש את יצרנית מוצרי המחשוב ההיקפיים השווייצית, לוג'יטק (סימול LOGN.VX), תמורת יותר מ-8 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully