וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאוששים בת"א: הבורסה מזנקת ב-2.5%

עומר רבין

3.2.2008 / 16:42

חודש חדש, שבוע חדש ומגמה חדשה: המדדים המובילים בת"א רושמים עליה חדה של כ-2.5% המקיפה את הרוב המוחלט של המניות

המשקיעים בבורסה לניירות ערך בת"א התעוררו היום לבוקר חדש ומקווים להשאיר את "ינואר השחור" מאחוריהם. אחרי חודש שחור בו מחקה הבורסה יותר מ-13%, חוזרים היום המדדים המובילים לעלות ופותחים את חודש המסחר בעליות מרשימות: מדד ת"א 25 עולה כעת ב-2.5% ומדד ת"א 100 עולה ב-2.2%.

את העליות מובילה אפריקה ישראל שמזנקת ביותר מ-5% וגוררת איתה את מדד הנדל"ן כולו לעליה של כשלושה אחוזים. עוד מושכות את הבורסה מעלה החברה לישראל וכי"ל שממריאות ב-3.6% כל אחת. מניית מכתשים אגן עולה ב-4.1%, ובנק פועלים ב-3.5%. המגמה הירוקה מקיפה את כל מניות הבורסה כיום, שרושמות עליות על רקע האווירה האופטימית ששררה גם בוול סטריט ובשווקים הבינלאומיים בסוף השבוע.

מדד מניות הטכנולוגיה תל-טק דווקא רושם ירידה של 1.4% על רקע צניחה במניית ראדוויז'ן המוחקת 5% ונפילה של למעלה מ-20% בערכה של מניית בלופניקס בבורסה של תל אביב. מאז תחילת השנה איבד התל-טק כ-15% מערכו.

שפל של 11 שנים לדולר: 3.594 ש"ח

בתוך כך, הגיע בסוף השבוע הדולר לשפל של 11 (!) שנים ושערו היציג נקבע על ידי בנק ישראל ברמה של 3.594 שקלים בלבד. אנליסטים מסבירים את הצניחה בשערו של המטבע האמריקני בהתאוששות היחסית של השווקים ברחבי העולם בימים האחרונים - שבעקבותיה "מעבירים" המשקיעים את השקעותיהם משוק המט"ח והדולר בעיקר בחזרה אל בורסות העולם. בנוסף, מוסברת המגמה בהמשך החשש ממיתון בארה"ב ומפער הריביות שנוצר בין ישראל לארה"ב.

היום לא מתקיים מסחר במטבע חוץ והוא צפוי להתחדש מחר בשעות הבוקר - עם זאת, במסגרת המסחר הלא רשמי באופציות של הדולר נחלש כעת המטבע האמריקני לשיא שלילי נוסף ונסחר סביב שער נמוך מאוד של 3.566 שקלים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully