וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע חוקר פרטי בפרשת הסוס הטרויאני

הילה רז

13.2.2008 / 17:07

צבי קרומכל, מפקד היחידה המרכזית של מצ"ח לשעבר, הורשע בהסדר טיעון. קורמכל ירצה 32 חודשי מעצר ורישיונו כחוקר פרטי יישלל

צבי קרוכמל, סא"ל במילואים, לשעבר מפקד היחידה המרכזית של מצ"ח ובעל משרד החקירות קרוכמל הורשע על פי הודאתו בשימוש בסוס טרויאני, והגיע להסדר טיעון עם פרקליטות מחוז תל-אביב.

לפי הסדר הטיעון ירצה קרוכמל 32 חודשי מאסר בפועל, יישא בקנס כספי בסך 225 אלף שקל ויישללו רישיונותיו כחוקר פרטי, ולניהול משרד חקירות פרטיות, לצמיתות. הסדר הטיעון שהוגש אתמול לבית המשפט המחוזי בתל-אביב אמור לקבל את אישור השופט חאלד כבוב בתחילת החודש הבא.

קרוכמל, יחד עם אלכס ויינשטין, שנאשם והורשע לאחרונה בפרשה, הורשעו בכך שהתקשרו עם רות האפרתי בתחילת 2004 כשהאפרתי הציעה להם להשתמש בתוכנת סוס טרויאני מתוחכמת שפותחה על ידי בעלה, מיכאל האפרתי. לאחר החדרתה, התוכנה אפשרה להורות למחשב הנגוע לשגר את כל הקבצים שנמצאים בכונן הקשיח, תכתובות הדוא"ל, הסיסמאות השמורות, היסטוריית הגלישה באינטרנט, ולתעד כל הקלדות מקלדת שנעשו על ידי המשתמש.

משרד החקירות של קרוכמל עשה שימוש בתוכנת הסוס הטרויאני, לצורכי ריגול עסקי פלילי והחדיר את התוכנה האסורה למחשבי החברות מלם מערכות, סטימצקי, דובק, מי עדן, שקם אלקטריק, גלובס, משרדי הפרסום ראובני-פרידן ובאומן-בר-רבינאי, וכן למחשביו של איש העסקים קובי מימון.

איבד את ביתו וכל רכושו

קרוכמל נעצר במאי 2005 לאחר חקירה סמויה ממושכת שהתקיימה בישראל, אנגליה, גרמניה וארה"ב. ביולי 2005 הוגש נגד קרוכמל כתב אישום ולאחר שנה וחצי של דיונים וישיבות הודה קרוכמל במסגרת סדר הטיעון בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, החדרת נגיף מחשב, האזנת סתר, חדירה לחומר מחשב שלא כדין כדי לעבור עבירה אחרת ופגיעה בפרטיות. בנוסף, על פי ההסדר עתר עו"ד ויסמונסקי להוצאת צווים שיאסרו על קרוכמל כל שימוש במידע שהושג שלא כדין ולחילוט כל המחשבים וחומר המחשב שנתפסו במסגרת החקירה.

במהלך הדיון היום, הודה קרוכמל בעבירות המיוחסות לו, ופרץ בבכי כאשר סיפר כי חייו נהרסו לאחר התפוצצות הפרשה. לדברי קרוכמל, הוא התגרש לאחרונה מאשתו, איבד את ביתו ואת כל רכושו ונאלץ לעבור להתגורר אצל אחותו, ילדיו מתנכרים לו ובנו אף שינה את שם המשפחה. השופט חאלד כבוב הרשיע את קרוכמל בעבירות שיוחסו לו בהסדר הטיעון וקבע כי גזר הדין יינתן בתחילת החודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully