וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט השקעות מכרה מניות של GVT ברזיל

טל לוי

2.3.2008 / 13:54

חברת האחזקות, שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, מכרה מניות של חברת התקשורת הברזילאית תמורת 40-35 מיליון דולר

דיסקונט השקעות מתחילה לממש את השקעתה בחברת התקשורת GVT ברזיל. כך הודיעה החברה הבוקר. GVT ברזיל פועלת בשוק התקשורת ובמיוחד בתקשורת נייחת והיא נסחרת בבורסה של ברזיל לפי שווי של 3 מיליארד דולר. בעלת השליטה ב-GVT ברזיל היא GVT ההולנדית שמחזיקה ב-26.4% מהחברה הברזילאית. דיסקונט השקעות מחזיקה ב-16.5% ב-GVT הולנד וכך גם החברה האם, אי.די.בי פיתוח. יוצא איפה כי דיסקונט השקעות ואי.די.בי פיתוח מחזיקות - כל אחת - ב-4.3% מהחברה הברזילאית.

GVT הולנד מכרה בשבוע שעבר 3.5% ממניות GVT ברזיל תמורת 167 מיליון ריאל שהם 99 מיליון דולר או 356 מיליון שקל. מדובר בשער שיא לריאל הברזילאי מול הדולר. כתוצאה מכך רשמה GVT הולנד רווח הון של ואילו דסק"ש תרשום בתורה רווח הון בעצמה. הבעיה היא שבדסק"ש (וגם באי.די.בי פיתוח) לא יודעים להגיד בשלב זה באיזה רווח תכיר החברה ברבעון הראשון של 2008 "לאור העובדה כי ג'י.וי.טי טרם גיבשה את ההשפעה החשבונאית הנ"ל".

הבעיה העיקרית בחישוב הרווח היא ש-GVT ברזיל נסחרת על פי כללי החשבונאות הברזילאים, והיא זו שמדווחת ל-GVT שנסחרת על פי הכללים הנהוגים בהולנד. בישראל נהוגים כללים אחרים כך שיש להעריך את השפעת תקני החשבונאות של שלוש שיטות שונות. הרווח המדוייק בו יכירו דיסקונט השקעות ואי.די.בי פיתוח יוודע בימים הקרובים.

לאחר ביצוע המכירה תחזיק GVT הולנד ב-22.9% ממניות GVT ברזיל שמניותיה נסחרות בבורסה בברזיל. בסך הכל יחזיקו דסק"ש ואי.די.בי פיתוח ב-3.78% (כל אחת) מ-GVT ברזיל.

בסך הכל נמכרו מניות GVT ברזיל בשווי של 100 מיליון דולר. מאחר שאחזקות קבוצת אי.די.בי (כלומר אי.די.בי פיתוח והחברה הבת דיסקונט השקעות) עומדת על כשליש מ-GVT הרי שמדובר בנתח של 40-35 מיליון דולר.

זוהי הפעם הראשונה בה מחזיקי המניות מממשים את אחזקתם ב-GVT ברזיל והם נהנים מהתחזקות מרשימה של הריאל הברזילאי מול הדולר. GVT ברזיל הונפקה לפני כשנה במחיר של 18 דולר למניה וכעת עומד מחירה על 37 ריאל למניה - כלומר, רווח של כ-100%. ערכו של הריאל בעת ההנפקה עמד על 2.2 ריאל לדולר וכעת מדובר בשער חליפין של כ-1.65 ריאל לדולר. כלומר, התחזקות נוספת של 25%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully