וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק דיסקונט גייס מיליארד שקל באיגרות חוב

טל לוי

9.3.2008 / 17:22

המטרה: להגדיל את הלימות ההון - היחס בין ההון העצמי של הבנק לבין ההלוואות שהוא מחלק. באחרונה נהנה הבנק מזרם המלצות חיוביות

בנק דיסקונט גייס ביום חמישי כמיליארד שקלים. הבנק התכוון לגייס במקור 300 מיליון שקל בלבד אולם לאור הביקוש, הגדיל את הגיוס.

הגיוס הורכב משתי סדרות: 355 מיליון שקל גויסו בכתבי התחייבות נדחים בריבית קבועה של 4.29%, בתוספת הצמדה, לתקופה ממוצעת של 6.9 שנים. 665 מיליון שקל גוייסו בכתבי התחייבות נדחים שקליים בריבית קבועה של 6.8%.

מדובר בריבית גבוהה בכ-2.1% מעל לריבית השקלית שמציעה ממשלת ישראל באמצעות איגרת חוב שקלית מסוג שחר. כתבי ההתחייבות שהונפקו מדורגים AA ע"י חברת הדירוג מעלות ו-Aa2 על ידי חברת הדירוג מידרוג.

הכסף שגוייס מיועד לשיפור הלימות ההון של הבנק, שהוא היחס בין ההון העצמי של הבנק לבין ההלוואות שהוא מחלק.

בנק ישראל מחייב את הבנקים לשמור על יחס הלימות הון של 9% לפחות. אולם לאחרונה, הודיע המפקח על הבנקים כי הוא מעוניין שהבנקים יציגו יחס הלימות גבוה יותר - של 12%. נכון לסוף הרבעון השלישי, עומד יחס הלימות ההון של דיסקונט על 10.58%.

"ביקוש היתר מצביע על אמון המשקיעים"

דורית בן סימון, ראש החטיבה הפיננסית בדיסקונט, אמרה כי "ביקוש היתר מצביע על אמון רב של המשקיעים המוסדיים והציבור בבנק דיסקונט. זאת, על רקע מגמת העלאת הדירוג מצד שתי חברות דירוג בינלאומיות, S&P, ו-מודי'ס ומחברת הדירוג מעלות הישראלית. ביקושי היתר לצד מחירי הגיוס האטרקטיביים מאפיינות את ההנפקות האחרונות שביצע בנק דיסקונט בשוק המקומי".

חברת הדירוג S&P העניקה לקבוצת דיסקונט דירוג פורמלי של A-2 לטווח הקצר ו-BBB לטווח הארוך וקבעה תחזית "stable" (יציב).

בנוסף, לפני מספר חודשים זכה הבנק לשיפור בדירוג מחברות הדירוג מודי'ס העולמית ומחברת מעלות.

דיסקונט נהנה באחרונה מזרם של המלצות חיוביות ונכון לימים אלה הוא הבנק הישראל המועדף על מרבית האנליסטים הזרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully