וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובתם של ברי המזל

לרה רוטר

15.3.2008 / 23:15

סביון היא לא עוד צ'כונה בנתניה, וכשמפשירים בה שטחים חדשים לבנייה, אפשר למצוא בהם לא דירה אחת לדוגמה, אלא רחוב שלם

בשנת 1946 החליטה קבוצת יהודים ציוניים בעלי הון מדרום אפריקה, לעלות ארצה ולהשקיע בפרויקט חדשני ומיוחד - שכונת מגורים איכותית במתכונת לה הורגלו בדרום אפריקה.

הכסף זרם ובתים פרטיים נבנו על מגרשים עתירי שטח, שבמרכזם הוצב קאנטרי קלאב.לשכונה היוקרתית הזו קוראים עד היום "סביון". והיא נחשבת ליישוב היוקרתי הראשון בישראל, שהוקם על מגרשים רחבי ידיים. היום גרות בסביון 1,200 משפחות בלבד. אבל הנה, ראו כמה ברי מזל אתם: "אפריקה-ישראל" מפשירה כעת עוד כ-200 מגרשים, המשתרעים על פני קרקע של כ-500 דונם באזור הצפוני-מזרחי של סביון העתיקה.

במקרה שחלמתם בלילה שאתם ממנגלים בחצר עם מושיק השכן, בוודאי תשמחו לדעת שרוב המגרשים מיועדים לבנייתם של בתים דו-משפחתיים על שטחים של דונם אחד ובחלקם יוקמו בתי וילה חד-משפחתיים.

ומכיוון שמגרשים פנויים בסביון הם לא עוד צ'כונה בנתניה, אם תרצו להתרשם מהפרויקט העתידי, תוכלו למצוא לא דירה אחת לדוגמה, אלא שני רחובות שלמים לדוגמה, עליהם ייבנו 5 בתים שונים לדוגמה. ברח' החורש יוקמו שלושה בתים חד-משפחתיים וברח' הניצב לו, רח' השלדג, ייבנו זה לצד זה שני בתים דו-משפחתיים.

לצורך הקמת שני הרחובות,, גוייסו ארבעה אדריכלים מובילים. האדריכל אילן פיבקו, אשר נבחר על ידי מגזין גלובס, כאחד מעשרת האנשים המשפיעים ביותר על האדריכלות הישראלית, תכנן וילה חד-משפחתית ובית דו-משפחתי. "אני באופן אישי מאמין בשיבה לסגנון הבנייה המסורתי מימי הבאוהאוס, שהינו סגנון שורשי המשדר בגרות ובשלות", מסביר פיבקו את הסגנון העיצובי בו בחר. "ניסיתי לשמור על מבנה אחיד ושובה עין מצד אחד, אל מול שמירה על המרחב המשפחתי הפרטי מהצד השני. הקווים נקיים, השפה אחידה והעיצוב בוגר. הלכתי על מינימליזם עשיר בפרטים, המקנה למבנה את כוחו ויציבותו".

דונם אחד ב-4.5 מיליון ש'

אדריכל נוסף הוא עודד לביא, שברזומה שלו נכללים תכנונם של קלאב מד אכזיב, מרכז המבקרים ביפו ושכונת חסידי ברסלב בצפת. "תבנית נוף ילדותנו, עצי הזית, אדמה ושדות מוריקים, גרמו לי לרצות ולהקים מרחב מגורים המזכיר את סביבתנו הקרובה מבחינת רוחות, אור, צמחייה וחומרים אופייניים לאזורנו. אותה התבוננות מהווה את ההשראה לחומרי הבנייה, לאווירה ולסגנון", מסביר לביא את ההשראה לבניית הבית הדו-משפחתי שנבנה ברוח הים התיכון, מחומרי יסוד כמו אבן ישנה, ברזל, עץ ורעפים.

האדריכלית אורלי שרם, בוגרת ה-ARCHITECTURAL ASSOCIATION בלונדון, מתכוננת להעמיד וילה חד-משפחתית בסגנון הקלאסיקה הכפרית האלגנטית. "סיטואציית התכנון בפרויקט סביון היא שונה, כיוון שהפעם נעדר הדיאלוג מול הלקוח הספציפי ודרישותיו. הניסיון הוביל לתכנון שמקורותיו וחומריו באים מהקלאסיקה הכפרית ופניו להכלת המשפחה המודרנית. הגישה התכנונית ביקשה לזהות בבירור את הקשר וההיררכיה שבין החללים ולאפשר תחושה נוחה ואינטימית בפינות משפחתיות, מול אלגנטיות ויוקרתיות בחללים הציבוריים ובמתחמי האירוח המרווחים והנעימים".

את הווילה בעלת הזוהר הקלאסי, תכנן האדריכל עודד חלף, בוגר האקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל" ומוסמך הטכניון בארכיטקטורה. “מי ברכת השחייה אשר נצפים כבר מן הכניסה, זורמים ברכות אל ברכת הנוי אשר במפלסו התחתון של הבית. המים מלווים את התנועה בבית ומשרים שלווה ואיזון על הבית כולו. מראה הברכות והמפל העדין הם הנוף העיקרי הנשקף מהסלון, מפינת האוכל, מהמטבח ומחדר השינה הגדול. הבית תוכנן להיות בעל מבנה קלאסי וסימטרי הנשטף שוב ושוב בזוהרם הרך של המים, הברכות והמפל", מתאר חלף בציוריות.

הפרויקט לדוגמה אמור לעמוד על הרגליים בערך כשנה מהיום, הבתים שיוקמו בו יהיו בגדר הצעת בנייה בלבד. למכירה יוצעו השטחים עצמם, אבל מי שיחפץ לקנות לעצמו את אחד הבתים שיועדו לדוגמה, יוכל גם כן לעשות זאת. מחירי המגרשים עומדים על 4.5 מיליון ש' למגרש בשטח של דונם ו-3 מיליון ש' למגרש בשטח של חצי דונם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully