וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים: אחד בפה אחד בלב

עידו באום והילה רז

9.4.2008 / 9:57

למרות הצהרות לוחמניות של בכירים, העובדים ברשות כבר בודקים כיצד יוכלו ליהנות מההטבה של ניכוי הוצאות בגין טיפול בילדים

רשות המסים אמנם מבטיחה "להוציא את המיץ" למי שינסה לבקש ניכוי הוצאות בגין טיפול בילדים, אבל עובדים ברשות המסים כבר בודקים כיצד יוכלו ליהנות מהטבה זו באופן אישי. רואי חשבון, שביקשו לא להזדהות בשמם, אומרים כי עובדים ברשות המסים, שהם הורים לילדים, התעניינו ביומיים האחרונים כיצד עליהם לפעול כדי להבטיח קבלת החזר בגין הוצאות על טיפול בילדים בעקבות פסק הדין של השופט המחוזי, מגן אלטוביה.

בקרב עורכי הדין המתמחים במסים קיימת תרעומת כלפי עמדת רשות המסים, שהודיעה כי בכוונתה להקפיא את יישומו של פסק הדין, המתיר לנכות הוצאות בגין טיפול בילדים. עו"ד ד"ר משה שקל, שייצג את עו"ד ורד פרי, המערערת בתיק, אומר: "עם כל הערכתי לרשות המסים ולעומד בראשה, אני חושב שרשות מינהלית, גם אם היא חולקת על החלטות של רשות שיפוטית, צריכה להיות זהירה ושקולה בתגובתה. הערעור הוא זכות השמורה לרשות המסים כמו שהיא שמורה לנישום. גם אם המדינה בדעה שפסק הדין שגוי, היא צריכה לאפשר לנישומים לפעול בהתאם לפסק הדין כל עוד לא בוטל בערעור, ולבקש הארכה בביצוע חיוביה על פי פסק הדין".

עו"ד שקל ממליץ להורים לגשת למשרדי מס הכנסה ולהגיש בקשה לתקן דו"חות לשנים קודמות. שכירים, הפטורים מהגשת דו"ח לרשות המסים, יכולים להגיש בכל זאת דו"ח עם התשלומים ששולמו למטפלות ולמעונות יום. שקל מוסיף: "לפחות לגבי השנה כדאי להתחיל לדווח על ההוצאה עבור המטפלות, ולנכות אותה כנגד ההכנסה החייבת במס". לדבריו, נישומים שלא יטרחו לממש את זכויותיהם עד להכרעת בית המשפט העליון, עלולים להיקלע לבעיית התיישנות, מכיוון שהדיון בערעור עלול לארוך כמה שנים.

עו"ד ורו"ח ג'ק בלנגה אומר: "רשות המסים נוטה לשכוח שהיא הרשות המבצעת, ולא הרשות השופטת או המחוקקת. תפקיד הרשות לבצע את החוק בהתאם לפרשנות בית המשפט, ולא להלך אימים על בתי המשפט ועל הנישומים".

עו"ד יאיר בנימיני ממשרד יגאל ארנון ושות', אומר: "כדי להשלים את המהלך החשוב של עו"ד פרי, דרושה אישה אמיצה נוספת שתגיש את הקבלות לפקיד השומה, ולאחר שתיענה בשלילה, תפנו שוב לערכאה משפטית". בנימיני מקווה כי בית המשפט ימשיך לגלות אומץ ויכפה על רשות המסים לציית להוראות בית המשפט המחוזי ולהחזיר את הכספים מיד, ללא המתנה לערעור בבית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully