וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: שטר חדש של 20 ש"ח

שטרות עמידים יותר, עשויים פולימר, יופצו היום לציבור, ויחזיקו זמן רב יותר בארנק שלנו. וגם - מהדורת שטרות מיוחדת לכבוד שנת ה-60

שטרות חדשים בערך של עשרים שקלים יופצו לציבור החל מהיום (ראשון). השטרות החדשים עשויים מפולימר - חומר מעין פלסטי – האמור לשפר את עמידותם ואורך חיי הארנק שלהם. במקביל תופץ מהדורה מיוחדת בת 1,800,000 שטרות מפולימר אשר ישאו את הכיתוב "שישים שנה למדינת ישראל".

איכותם של השטרות המצויים כיום במחזור ירודה מאד כתוצאה מריבוי גלגוליהם בשווקים. עיצובם של השטרות מפולימר ושל השטרות הרגילים מנייר זהה, מלבד שינויים קלים המתחייבים בסימני הביטחון. הבולט שבהם הוא חלון שקוף שעליו צרוב המספר 20, המאפיין את השטרות מפולימר ומהווה סימן ביטחון קל לזיהוי בידי הציבור.

תהליך ההפצה למשתמשים הגדולים במזומנים במשק החל כבר בינואר, כשבנק ישראל הדריך בנושא את הבנקים, חברות התחבורה הציבורית, רשתות המזון ועוד. בנוסף, מסר בנק ישראל שטרות דוגמא מפולימר לגופים המפעילים מכונות אוטומטיות למשיכת מזומנים. חלק מהגופים המפעילים את המכונות טרם סיימו את הליך ההתאמה שלהן לשטרות הפולימר והוא צפוי להסתיים רק בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully