וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג צנח ב-2.13%

טל לוי

15.4.2008 / 15:50

נקבע ברמה של 3.489 שקלים. המשקיעים לא התרשמו מנסיונותיו של סטנלי פישר לחזור בו מדבריו ביחס להתחזקותו העתידית של השקל

צפירת ההרגעה של נגיד בנק ישראל לא מרגיעה את המשקיעים: המטבע האמריקאי צנח היום ב-2.13% ושערו היציג נקבע על 3.489 שקלים. מתחילת השנה, איבד הדולר 9.2%.

ביום ראשון השתתף נגיד הבנק בישיבת הממשלה ובה אמר כי "השקל ימשיך להתחזק בטווח הבינוני והארוך". אמנם, הכלכלנים נוהגים להגדיר פרק זמן זה כתקופה של 5-2 שנים אולם המשקיעים מיהרו להגיב אתמול ולמכור דולרים. שערו היציג של הדולר ירד אתמול בכמעט 1% אולם המשיך לרדת גם בשעות הערב לרמה של 3.51 שקלים.

אתמול בערב הוציא בנק ישראל הבהרה מיוחדת ובה הסביר כי תחזית הנגיד נכונה לטווח הבינוני והארוך וכי הנגיד כלל לא דיבר ולא רמז דבר לגבי הטווח הקצר. ככל הידוע, בנק ישראל דווקא ישמח לראות דולר חזק יותר בימים אלה שכן הדולר החלש פוגע בעיקר ביצואנים שתרומתם חשובה לעידוד הצמיחה בישראל.

פישר הסביר בהודעת בנק ישראל כי "בשנה שנתיים הקרובות ישנם כוחות מנוגדים המשפיעים על ערכו של השקל ביניהם ההתפתחות הצפויה בחשבון השוטף של מאזן התשלומים וההתפתחויות במשק העולמי. ולכן לא ניתן לחזות בטווח הזה את מגמת התפתחותו של שער החליפין".

פעיל בשוק המט"ח אמר היום כי "לא ברור מדוע היה דחוף לפישר להשמיע את הערכתו בדבר כיוון הדולר. נכון שהוא דיבר על טווח בינוני וארוך אבל ברגע שהמשקיעים שמעו שהוא סבור שהשקל יתחזק, הם מיהרו למכור דולרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully