וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניידות גם בכרטיסי ה-sim

אמיתי זיו

17.4.2008 / 12:04

משרד התקשורת הגיע להסכם עם חברות הסלולר פרטנר וסלקום בנוגע לפתיחת המכשירים לכרטיסי sim במחיר 73-90 שקל וללא קנס

בתחילת השבוע משרד התקשורת הגיע להסכם עם חברות הסלולר פרטנר וסלקום בנוגע לפתיחת המכשירים לכרטיסי סים (SIM). מכשירי הסלולר של פרטנר וסלקום נמכרים נעולים, והמשמעות היא שאף ששתי החברות עובדות עם מכשירים דומים ועם כרטיסי סים, לא ניתן להשתמש בכרטיס סים של סלקום במכשיר של פרטנר ולהיפך.

ואולם, ניתן לפתוח את המכשיר לכרטיס סים שאינו של החברה המקורית דרך הוראות שנמצאות באינטרנט או בתשלום, באמצעות החברה שדרכה נקנה המכשיר. ברם, פתיחה של מכשיר נחשבה בחלק מהמקרים להפרת חוזה מול החברה הסלולרית, דבר שגרר קנס כספי של עד מאות שקלים.

כעת, בעקבות ההסכם, לא תיחשב פתיחת המכשיר כהפרת חוזה. בנוסף, הצדדים הגיעו להסכמה על הורדת מחירי הפתיחה של המכשירים הנעולים וכיום מחיר הפתיחה של מכשיר בסלקום הוא 73 שקל, ובפרטנר 90 שקל, בעוד שבעבר היו הסכומים כמעט כפולים.

להסכמה של משרד התקשורת עם סלקום ופרטנר יש כמה השלכות: כעת יש הקלה על תהליך הניידות, משום שלקוח שעובר בין שתי החברות ומעוניין לשמור את המכשיר הישן שלו ישלם סכום נמוך מבעבר. בנוסף, חברות שמוכרות כרטיסי סים לשיחות בינלאומיות חוסכות את ההוצאה הגבוהה על השיחות שכן שימוש בכרטיסי הסים שלהן מוריד באופן משמעותי את העלות, ולכן לקוחות רבים מעדיפים להימנע מכרטיסי הסים של סלקום או פרטנר. קודם להסכם הלקוח נדרש לפתוח את המכשיר לסים שאינו של סלקום או של פרטנר. משמעות נוספת היא שמשרד התקשרות לא יחייב את חברות הסלולר לשווק את המכשירים פתוחים מלכתחילה.

ממשרד התקשרות נמסר בתגובה כי "נעילת הסים היא דבר מקובל בעולם. משרד התקשורת ניצב מול שתי בעיות: העלות הגבוהה של פתיחת הסים, והבקשה מחברות הסלולר לפתיחת סים שנחשבה להפרת ההתחייבות, הגוררת בעקבותיה קנסות יציאה ובקשה להחזרת ההטבה. המשרד התייחס בעיקר לדרישה זו כאל חסם מעבר. כעת המצב הוא שמחיר פתיחת סים מסתכם ב-80-90 שקל ופתיחתו לא תיחשב עוד להפרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully