וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדחות את חוק העמלות

צבי זרחיה

17.4.2008 / 15:11

כך מבקש המפקח על הבנקים רוני חזקיהו מוועדת הכלכלה של הכנסת. כניסת החוק לתוקף תביא להפחתת מספר העמלות ותגביר הפיקוח

המפקח על הבנקים בבנק ישראל, רוני חזקיהו, תומך בעמדת הבנקים שלפיה יש להפעיל את חוק העמלות רק ביולי 2008. בקרוב צפוי המפקח לפנות בעניין זה אל ועדת הכלכלה, שתדון בדרישת הבנקים לדחות את מועד כניסתו של החוק לתוקף מיוני ליולי. בכנסת מעריכים כי לנוכח עמדה זו ייאלצו הח"כים לדחות בחודש את מועד מימוש החוק.

לפי חוק העמלות, שנחקק ביולי 2007, יפחת מספר העמלות ויוגבר הפיקוח עליהן. לפני שלושה שבועות התקבלה בוועדת הכלכלה, ביוזמתו של יו"ר הוועדה ח"כ גלעד ארדן, ההצעה כי החוק ייכנס לתוקף ב-5 ביוני. הוועדה לא קיבלה אז את עמדת הבנקים וחזקיהו להפעיל את החוק רק ביולי.

כפי שפורסם אתמול ב-TheMarker, פנה שלשום מנכ"ל איגוד הבנקים, משה פרל, אל ועדת הכלכלה בדרישה לשנות החלטתה ולהפעיל את החוק ב-5 ביולי 2008. ארדן הודיע כי יתייחס לבקשה רק אם יקבל פנייה מהמפקח על הבנקים. בעקבות זאת מסרה אתמול סוניה בוגוסלבסקי, האחראית על תחום העמלות בפיקוח על הבנקים, כי המפקח הגיש בעבר בקשה לוועדת הכלכלה שלפיה החוק יכנס לתוקף ביולי 2008. לדבריה, המפקח עדיין סבור שיש להפעיל את החוק במועד זה, כדי לאפשר לבנקים היערכות של חצי שנה להפעלת החוק, לאחר שהעביר לבנקים את התעריפון - סוגי העמלות המותרות לגבייה.

ארדן, מיוזמי חוק העמלות, הודיע אתמול כי יסכים לכנס את הוועדה בקרוב לדיון בעניין זה אם בנק ישראל יתמוך בבקשה ויגיש אותה בצירוף חוות דעת של אנשי מקצוע מהתחום. ארדן, שיפרוש באמצע אוגוסט מתפקיד יו"ר ועדת הכלכלה, הודיע כי ידרוש שהוועדה תקיים דיון אחת לרבעון כדי לעקוב אחר ביצוע החוק. זאת כדי לבדוק אם גברה השקיפות בעמלות ואם התחרות בין הבנקים מובילה לירידה בתעריפים.

על הכנסת, הוסיף ארדן, מוטלת החובה לפעול לכך שהחוק ייכנס לתוקף כמה שיותר מהר. "ברור שאם היה מדובר בהעלאת עמלות התהליך היה מתבצע ביתר מהירות", אמר. "הבנקים מודעים ללוח העמלות החדש זה כמה חודשים - הם יכלו לתגבר את כוח האדם ולהיערך בזמן להפעלת חוק העמלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully