וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפויה התייקרות של כ-30% במחירי הבשר

ליאור דטל

29.4.2008 / 9:14

מוצרי הבשר הגולמי יעלו בחודש הבא בשיעור של 40% ומוצרי הבשר המעובד, כמו המבורגרים וקבבים, ב-20%-30%. זינוק של מאות אחוזים בקניית אורז ברשתות

יומיים לאחר העלייה החדה במחירי האורז, צפויים גם מחירי הבשר לעלות בעשרות אחוזים בחודשים הבאים. מחיר הבשר הקפוא צפוי להתייקר כבר בחודש הקרוב בעקבות שינוי מדיניות היצוא בארגנטינה, אחת מספקיות הבשר הגדולות בעולם.

בקבוצת נטו אמרו אתמול כי בחודש הבא יתייקרו מוצרי הבשר הגולמי בשיעור של 40% ומוצרי הבשר המעובד, כמו המבורגרים וקבבים, ב-20%-30%. בקבוצה מסבירים את הצעד בהתייקרות חומרי הגלם, שזינקו בעקבות הפסקת יצוא הבשר מארגנטינה והגידול בביקוש לבשר ברוסיה ובמזרח אירופה.

בינתיים, מנסים היצרנים והמשווקים בישראל לשדר עסקים כרגיל. מנכ"ל סוגת, דייוויד פרנקלין, אמר בימים האחרונים כי הביקוש לאורז עלה במאות אחוזים בסוף השבוע האחרון, ולמרות הביקושים המוגברים, עדיין לא מרגישים בלחץ. "אני מציע לאנשים לחזור לשגרה. לא יהיה מחסור בישראל, ואין סיבה להיכנס לפאניקה. אנחנו אפילו לא מרגישים שאנחנו קרובים למצב שבו לא נוכל לספק את הביקוש", אמר פרנקלין.

פרנקלין הוסיף כי לא מתוכננת בזמן הקרוב העלאת מחירים נוספת של האורז, וכי הוא סבור שהפתרון לבעיה עדיין רחוק. עם זאת, לדבריו, ייתכן שבעתיד הקרוב תיאלץ סוגת להעלות את המחיר של מוצרי קטניות ספציפיים, אך לא באופן משמעותי.
בשופרסל עודכנו כבר שלשום מחירי האורז לפי התעריפונים החדשים של יצרניות האורז ועלו ב-18%-72%. מרשת רבוע כחול נמסר כי עדיין לא עודכנו המחירים, ולפיכך, מחירי האורז ברשת זו עדיין נמוכים משמעותית. עוד נמסר מהרשת כי ביום ראשון נרשמה עלייה של מאות אחוזים בקניית אורז בסניפיה, בהשוואה למכירות בימי ראשון, הנחשב ליום חלש במכירות לעומת שאר ימי השבוע. ברשת אומרים כי אחת הסיבות לעלייה במכירות היא הצטיידות מחודשת של משקי הבית באורז לאחר חג הפסח. עם זאת, פרנקלין קובע נחרצות: "בסוף כולם יעלו מחיר", ומוסיף: "מחיר האורז בעולם עלה ב-300%, וההצהרה בענף שלא להעלות מחירים נראית לי מאוד מוזרה".

גם ברשת רמי לוי עדיין לא העלו את מחיר האורז. לוי אמר כי להערכתו, מכירות האורז גדלו בימים האחרונים בכ-200%, אך הדגיש כי בהשוואה לפסח בשנים קודמות, העלייה מתבטאת בכ-10% בלבד. לוי הוסיף כי ברשת עדיין נמכר מלאי האורז במחיר הקודם, אך הוא צפוי לאזול בימים הקרובים, ואז מחירו יעלה.

החוזים על התירס, פולי הסויה, החיטה והאורז רשמו אתמול עליות במשך המסחר אתמול בבורסת הסחורות של שיקאגו על רקע חששות להאטה בזריעת יבולים השנה, לאחר חורף רטוב וקר. מחיר החוזים לאורז גס (rough rice) למסירה ביולי עלה ב-1.8% - ל-24.62 דולר ל-100 ליברות. מחיר החוזים על תירס למסירה ביולי עלה ב-2.6% - ל-6.06 דולרים לבושל. מחיר פולי סויה למסירה ביולי עלה ב-1% - ל-13.505 דולר לבושל, והחיטה התייקרה ב-1.6% - ל-8.2875 דולרים לבושל.

  • עוד באותו נושא:
  • בשר
  • מזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully