וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלוויזיה באינטרנט מתקרבת

אמיתי זיו

9.5.2008 / 7:20

בזק תשדרג את הרשת שלה המבוססת על כבלי נחושת, לתשתית של סיבים אופטיים. תתאפשר כניסת שחקן טלוויזיה רב-ערוצית נוסף

בזק תציע חיבור לאינטרנט על גבי NGN, רשת הדור הבא שלה, בעוד כשנה וחצי. הרשת תאפשר מהירות גלישה של יותר מ-20 מגה-ביט לשניה - יותר מפי שניים מהמהירות המרבית שבזק מציעה כיום (8 מגה-ביט לשניה). עלות השדרוג של בזק ל-NGN מוערכת בחברה ב-2 מיליארד שקל. במסגרת השדרוג לרשת המתקדמת תחליף בזק את תשתית התקשורת שלה, שמבוססת על כבלי נחושת, לתשתית של סיבים אופטיים. מהלך השדרוג אמור לקבל אישור סופי מדירקטוריון בזק בשבועות הקרובים. מועצת המנהלים כבר אישרה אבני דרך בפרויקט, אחת מהן היא מכרז להחלפת הציוד בארונות הסעף (MSAG) - שעליו פורסם לראשונה ב-TheMarker.

בזק מתכוונת בתחילה לממן את המהלך היקר באמצעות מכירת נדל"ן: רשת ה-NGN מבוססת כולה על תקשורת IP (פרוטוקול אינטרנט), ולכן תוכל בזק לעבור להשתמש במרכזות IP בודדות, שיחליפו את המרכזות הגדולות אותן ניתן יהיה למכור כנכסים. אנליסט בשוק מעריך את נכסי בזק במיליארד שקל - כמחצית מעלות הפרויקט. חלק מהנכסים הם יוקרתיים, למשל כאלה הסמוכים לקו החוף בתל אביב, וחלקם כמעט חסרי ערך. לנדל"ן זה יש תב"ע של מבני ציבור, כך שרוכש הנכס יידרש לשינוי תב"ע - תהליך ארוך שמוריד במעט את ערך הנכס. בנוסף תצטרך בזק לשלם מס שבח גבוה. חלק נוסף מהמימון של פרויקט ה-NGN יגיע ממכירת כבלי נחושת. מחירי הנחושת בעולם עולים זה שנים, ובזק תוכל לקבל כ-300 מיליון שקל ממכירת הכבלים. כמה חברות ציוד תקשורת עלו בהקשר של מכרז ה-NGN, בהן חברות גדולות כמו אלקטל-לוסנט, אריקסון ונוקיה-סימנס - וקטנות יותר, כמו סונוס, וראז ו-UT סטארקום.

פרופ' ראובן גרונאו, שישב בראש ועדה שבחנה את הבעיות בשוק התקשורת, אמר כי "אם בזק תפרוש רשת NGN, עשינו חצי עבודה". משרד התקשורת מברך על פרישת הרשת היות שהיא תוביל לכך שחברת הכבלים HOT תצטרך לשדרג גם היא את הציוד שלה ולהציע מהירות דומה, ובנוסף תתאפשר כניסת שחקן טלוויזיה רב-ערוצית נוסף, על בסיס תשתית האינטרנט (IPTV).
מ-HOT נמסר בתגובה: "תשתיות HOT הוקמו לפני כמה שנים והן מתקדמות מאלה של בזק. כבר היום מספקת HOT מהירויות של 10 מגה-ביט לשניה ויכולה בקלות לשדרג את הרשת, ותספק כל מהירות שתהיה לה דרישה בשוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully