וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מבריא: הורשעו על מכירת מים מהולים במלח

הילה רז

12.5.2008 / 11:30

הלבורנט נחמיה דוידסון והנטורופת דוד שדה ש שיווקו מים ומלח בריכוזים שונים כסגולה למרפא, הורשעו בעבירות על תקנות בריאות הציבור

נחמיה דוידסון (46), לבורנט והבעלים של חברת מעיין מי חיים, והנטורופת דוד שדה (59), ששיווקו מים ומלח בריכוזים שונים, הורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירות על תקנות בריאות הציבור. דוידסון ושדה שיווקו את המוצרים בטענה שיש למים סגולות מרפא.

על דוידסון הוטלו חמישה חודשי מאסר בעבודות שירות, שבעה חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 3,000 שקל ופיצויים למתלוננים בסך 15 אלף שקל. שדה ירצה שלושה חודשי מאסר בעבודות שירות, ארבעה חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 3,000 שקל ופיצויים בסך 13 אלף שקל. הפרשה נחשפה במסגרת התוכנית "כלבוטק".

מגזר הדין עולה כי ב-2003 סיפר דוידסון - לבורנט המשווק מוצרים שנקראים "מי חיים", "מי מוריה" ו"מי בראשית" המכילים מים ומלח בריכוזים שונים - לשדה, נטורופת ומטפל במחלות כרוניות, כי בידיו מים מיוחדים שעברו הליך סודי. לטענת דוידסון, ייתכן שלמים אלו יש יכולת לעזור לחולי סרטן. בין היתר, סיפר דוידסון לחברו כי הצליח להבריא חתול חולה סרטן באמצעות המוצרים. בעקבות זאת, החלו השניים להפיץ את מוצרי החברה. הבקבוקים נמכרו במחיר של 180-150 שקל לבקבוק. סוכם בין השניים כי שדה יקבל 15% מסך מכירת המוצרים על ידו.

לצורך שיווק המוצר, פירסם שדה מאמר בנושאי תזונה וריפוי הוליסטי, בו כתב כי המוצר הוא מולטי מינרל טבעי המכיל יותר מ-80 מינרלים, תוך שהוא מביא דוגמאות של אנשים שבעקבות טיפול במוצר, הוקלה או נרפאה מחלתם. דוידסון הקים אתר אינטרנט, ובו פירסם עדויות של לקוחות שרכשו מים והחלימו ממשברים פסיכוטיים, דיכאון, סרטן, סכרת ומחלות נוספות. בנוסף, ב-2003 פנה דוידסון לסגן מנהל המחלקה האונקולוגית לילדים בבית החולים תל השומר, והציע לו לתת לחוליו "מי חיים". לטענת דוידסון, התכשיר עשוי לשפר את מצבם של חולי סרטן. מנהל המחלקה השתכנע לקחת עשרות בקבוקים ולתת אותם ללא תמורה לחולי סרטן. לאחר שישה חודשי ניסוי, לא חל שינוי לטובה במצב החולים, והניסוי הופסק.

לפי גזר הדין, שישה מתלוננים רכשו מוצרים בשווי אלפי שקלים לטיפול בקרוביהם. שתי מטופלות נפטרו מסרטן ומצבם של יתר המטופלים לא השתפר כתוצאה מהשימוש במוצרים. השופט ירון לוי מבית משפט השלום ברחובות אימץ את הסדר הטיעון וקבע כי בין השיקולים לקולא, היו אמונתם המלאה של הנאשמים כי המוצרים ששיווקו, תורמים לאיכות חיי המשתמשים בהם. העובדה ששדה אף השתמש במוצרים בעצמו וסיפק אותם לרעייתו שחלתה בסרטן וכי נתנו את המוצרים חינם לאנשים שביקשו להשתמש בהם ולא יכלו לשלם עבורם.

(ת.פ 1645/06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully