וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקפא השיווק של קרקעות צריפין

אריק מירובסקי

15.5.2008 / 15:01

כך עולה מתוכנית שמגבש משרד האוצר כדי לעודד הגירת תושבים אל מחוץ לגוש דן. יו"ר לשכת השמאים: הדבר יוביל לעליית מחירים

תוכנית אותה מגבש המשרד לשנת התקציב הבאה קובעת כי יש להקפיא את שיווק קרקעות מחנה צריפין למגורים כדי לעודד הגירת תושבים אל מחוץ לגוש דן. התכנית מעוררת ביקורת מצד גורמי נדל"ן, ויו"ר לשכת השמאים, ארז כהן, מתריע כי לא רק שהתכנית לא תעודד הגירה, היא תעלה בצורה מלאכותית ומיותרת את מחירי הדירות ב-20%-10%.

מחנה צריפין יפונה בהדרגה בשנים הקרובות והשטחים שבו אמורים להיות מחולקים בין הרשויות הסמוכות - ראשון לציון ובאר יעקב. מעמדו התכנוני של המקום טרם הוכרע סופית: על פי תוכנית המתאר המחוזית המקורית, השטח יישאר אזור כפרי וחקלאי. אולם משרד הבטחון, שמעוניין להגדיל את ההכנסות ממכירת הקרקעות, הצליח להביא לשינוי התוכנית ולכך שהאזור יוגדר כאזור פיתוח עירוני, שניתן יהיה להקים עליו יותר מ-20 אלף יחידות דיור.

בעקבות התנגדויות של תושבים הודיעה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה כי בכוונתה להשאיר את הסטטוס של צריפין כאזור פיתוח עירוני, אך קבעה כי מחוזות תל אביב והמרכז של משרד הפנים מיצו את מכסת הגידול העירוני בתחומן ולפיכך אין מקום בשלב זה לאפשר פיתוח עירוני נוסף. הצבא הגיש ערעור על ההחלטה, והמועצה אמורה לדון בו בתקופה הקרובה. רם בלינקוב, ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, הציע למנוע את שיווק הקרקע, לוותר על ההכנסות הצפויות בגינה - הנאמדות כיום בכ-400 מיליון שקל - ולאתר מקורות מימון חליפיים לפינוי הבסיס. שר האוצר תומך בהצעתו של בלינקוב.

"הטיעון שמאחורי החלטת האוצר - שצריך קודם כל לקדם את פיתוח הפריפריה - אין לו ידיים ורגליים", הגיב ארז כהן. "משפרי הדיור באזור המרכז ירצו גם בעתיד להמשיך ולהתגורר באזור בו הם חיים, עובדים ומבלים. ההחלטה להקפיא את שיווק הקרקעות לא תגרום להם כלל ועיקר לנדוד לפריפריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully