וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעשות סדר במצעים

לרה רוטר

19.5.2008 / 18:37

בהתחלה התלוננו שהן לא מחזיקות פרחים צבעוניים כמו בכיתן. היום, אפילו כפתור אדום מרתיע את הלקוחות הקבועים. המצעים של B.Knit

חגית שדה, בוגרת שנקר במגמה לעיצוב טקסטיל ומיה קלדרון, תקציבאית בדימוס בתחום הפרסום, המייסדות של B.knit, מותג טקסטיל ומצעים לבית, הכירו דרך שמיכת טלוויזיה סרוגה.

בשנת 2000 היתה עסוקה שדה בעיצוב שמיכות צמר עבור קולקציית הבית של דונה קארן. מיה, שנתקלה בשמיכה אצל חברה טובה (אחותה של חגית) התלהבה ומיד הציעה לה תכנית עסקית שתיקח אותה קדימה והלאה. העסק הוקם לפני כ-7 שנים מאז הן ביחד בכל העליות והנפילות והיו לא מעט כאלה.

שדה (43), וקלדרון (33) מסבירות כי ייחודו של "בי ניט", טמון בטכניקת הייצור של סריגה במקום בטכניקת האריגה המקובלת. "כשהתחלנו לייצר מצעים, אנשים היו רגילים לקנות רק ברשתות הגדולות. קשה היה אפילו לשכנע אותם שמה שאנחנו עושות זה יפה. שאלו אותנו כל הזמן למה אין פרחים או צבעים כמו בכיתן. היום, אם אנחנו שמות כפתור אדום אפילו, הלקוחות באים בטענות. גם את המפעלים צריך היה לשכנע שיעשו את מה שאנחנו מבקשות, למשל להכניס בד טריקו למכונת קווילט, שבדרך כלל עובדת עם בד אריג. כל הבנייה שלנו היתה בבחינת פריצות דרך חוזרות ונשנות".

ממחסן בר"ג לחנות דגל בדיזנגוף

הצעדים הראשונים לא היו קלים וההקמה התחילה בבית. פקסים מדונה קארן שוגרו מארה"ב באישון לילה והעירו את כל הנוכחים, "היה די סיוט", הן נזכרות. אחר כך היה להן מחסן באזור הבורסה ברמת גן, שכל גודלו היה כ-20 מ"ר ושימש גם כמשרד וחנות. "לא התכוונו שהמשרדון-מחסן הזה יהפוך לחנות, אבל אנשים שהכירו אותנו דרך השיווק שעשינו לחנויות, פשוט התחילו להגיע לקנות שם”.

ב-2005 הן כמעט פשטו את הרגל, לאחר פריצה שהותירה אותן בלי כלום (גם בלי ביטוח). הן לא ויתרו והחליטו שזה זמן מצוין לעבור דירה לחנות הסטודיו בבן עטר. "התחלנו מחדש, למרות שלא היה לנו כלום. כדי לחסוך בהוצאות חלקנו את המחסן עם עוד יצרנית. עבדנו קשה מאד והצלחנו לחזור למסלול".

בנוסף לבן עטר, נפתחה לפני כארבעה חודשים חנות הדגל הראשונה שלהן ברח' דיזנגוף בת"א. שתי החנויות מעוצבות כאילו הן חדרי שינה לכל דבר. במרכז החנות הדיזנגופית מוצבת שמיטה (מאד מפתה יש לומר) ומוצרי הטקסטיל מסודרים (בסדר מפתה גם כן) בארונות עץ.

"לסריגה יש תכונות ייחודיות השונות מאריגה, שזו הטכניקה שבה בדרך כלל עושים מצעים. לקחנו תכונות של סריגת אופנה ובעזרתה עשינו טקסטיל לבית. המוצר הראשון שייצרנו היו שמיכות סרוגות שנעשו במפעלים שמייצרים סוודרים. אח"כ עברנו למצעים בטריקו ובג'רזי ועם ההתפתחות של המותג הוספנו מכנסיים וטישירטים וכך קרה שחזרנו להלבשה דרך הטקסטיל של הבית כסגירת מעגל".

העבודה על כל קולקציה, מתחילה בבחירה של מקור השראה אותו הן חוקרות ומנסחות לחומרים וטקסטורות. הקולקציה הנוכחית נעשתה בהשראת עולם הקוסמטיקה. "הניקיון, הגרפיקה, הקרירות, חלוק הקוסמטיקאית, צבעים של צלליות לעיניים, הם שהיוו לנו את ההשראה. הבאנו פודרות לראות איך זה מרגיש ומה הטקסטורה. ברגע שיש נושא זה מתלבש על המוצר. אנחנו עושות שני בדים עיקריים ומשם יוצאות לדרך". הקיץ מוצע בד שנקרא 'קליניק', עשוי 100% כותנה בשילוב של ג'אקרד ובד סינגל - בד חלק שמגיע בשתי דוגמאות.

הג'קארד מגיע סרוג בדוגמת פיש בון או בדוגמת ג'אקרד קלאסית. ישנן גם דוגמאות פסים על בד חלק. הצבעוניות השולטת היא קרירה ונעימה ונעה על ציר הלבן, שמנת, אפור, פסים ירוקים ותכלת. כל הפריטים עשויים 100% כותנה סרוגה ומיוצרים בארץ.

במקביל לליין הטקסטיל ישנה קולקציית בגדי פנאי המציעה מכנסיית ארוכים, מכנסיים קצרים, טי שירטים, גופיות, כותנות וחלוק העשויים מבדי המצעים. העונה הכניסו "בי ניט" גם פריטים לגברים שנולדו מהביקוש של הנשים שטענו שגם הגברים רוצים כמו שלהן.

מחירים:
מצעים: 778- 900 ש' לסט זוגי
שמיכות סרוגות: 499 ש'
שמיכות קיץ כביסות: 509-620 ש'
מצעי תינוקות: 159-300 ש'

חנות הסטודיו- בן עטר 34, ת"א, טל:03-5181138 חנות הדגל- דיזנגוף 238, ת"א, 03-5444227.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully