וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג בשפל של 11 שנה

יובל מעוז

22.5.2008 / 16:36

שערו היציג נקבע על 3.338 שקלים לדולר - ירידה של 0.71%. הפעם הראשונה בה התערב בנק ישראל במסחר היה במחיר של 3.35 שקלים לדולר

הדולר נסחר היום בירידות לעומת השער היציג אתמול, ושערו היציג נקבע על 3.338 שקלים לדולר - ירידה של 0.71%. שער הדולר נסחר בשפל של 11 שנה. הפעם הראשונה בה התערב בנק ישראל במסחר בדולר, ב-13 במארס, היה במחיר של 3.35 שקלים לדולר - מחיר הגבוה מהמחיר בו נסחר הדולר כעת. השער היציג של היורו נקבע על 5.26 שקלים ליורו, ירידה של 0.7 לעומת השער היציג של אתמול. בעולם נסחר הדולר ביציבות תמורת 1.579 דולר ליורו.

דרור זק"ש, מנהל חדר עסקות בבנק הבינלאומי, אמר היום כי "אין הערכות לשינוי המגמה בארץ. הלחץ על בנק ישראל להעלות ריבית בשבוע הבא גובר, למרות שהעלאה היא בבחינת מס שפתיים כי הבנק לא יכול להתמודד עם אינפלציה שנגרמת מעליית מחירים ומגורמים חיצוניים. פקודות הסטופ-לוס (פקודות עצירת הפסד) הן ברמות המחיר של 3.30. הפעילות היום במסחר היא שגרתית כשגם השחקנים המקומיים וגם הזרים משתתפים במסחר". סוחר בחדר עסקות מט"ח נוסף אמר היום כי "פרצנו אתמול רמת התנגדות של 3.385 שקלים שהורידו את המסחר בחזרה לרמה של 3.31 שקלים. במסחר כיום בדולר נתפשת רמה של 3.3 שקלים כרמת תמיכה ו-3.36 שקלים כרמת התנגדות. מחזורי המסחר ערניים מאוד".

בשוק נמשכת הציפייה לקראת החלטת הנגיד לגבי העלאה אפשרית של הריבית לנוכח העלייה של 1.5% במדד המחירים לצרכן לחודש אפריל, אשר העלה החששות לאינפלציה גבוהה מיעדי בנק ישראל. המסחר היום בדולר ייערך על רקע עליית מחירי הנפט לשיא, כשחבית נפט נחסרת תמורת 135 דולר. בנוסף, ירדו אתמול המדדים המובילים בניו יורק, כשהנאסד"ק ירד ב-1.7% והדאו ג'ונס השיל 1.8%.

בסקירה על מצב הכלכלה ושוק ההון הישראלי של בנק UBS נכתב כי הכלכלה הישראלית צפויה להאט לנוכח פגיעה צפויה ביצוא. ב-UBS כתבו כי המרוויחים מהאינפלציה המקומית הם הבנקים, שכן הם צפויים להרוויח מעליית המדד בעקבות הצמדות הלוואות למדד בעוד שחלק גדול מהפיקדונות הם שקליים. כך יוצא שמרווחיו של הבנק עולים וכך גם רווחיו.

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully