וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

ניר צליק

14.6.2008 / 0:15

נאסד"ק עלה ב-2.1% ל-2,455 נקודות, דאו ג'ונס טיפס ב-1.4% ל-12,308 נקודות, ו-S&P 500 הוסיף 1.5% ל-1,360 נקודות

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים בעקבות הירידה במחירי הנפט, התחזקות הדולר, ולמרות העלייה הגבוהה מהצפוי במדד המחירים לצרכן.

נאסד"ק עלה ב-2.1% ל-2,455 נקודות ובסיכום שבועי עלה ב-0.8%, דאו ג'ונס טיפס ב-1.4% ל-12,308 נקודות ובסיכום שבועי עלה ב-0.8% ו-S&P 500 הוסיף 1.5% ל-1,360 נקודות וסיים את השבוע ללא שינוי.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב של ממשלת ארצות הברית ל-10 שנים ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.056% ל-4.261%.

מדד המחירים לצרכן בארה"ב רשם עלייה של 0.6% בחודש מאי - העלייה החדה ביותר מזה ששה חודשים - בעקבות הזינוק במחירי האנרגיה. כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. תחזיות הכלכלנים היו לעלייה של 0.5% במדד המחירים לאחר עלייה של 0.2% במדד המחירים לצרכן באפריל. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והמזון, עלה במאי ב-0.2%, בהתאם לתחזיות. מחירי האנרגיה רשמו זינוק של 4.4% - העלייה החדה ביותר שלהם מאז נובמבר. מדד המחירים לצרכן עלה ב-4.2% במאי לעומת מאי 2007.

עוד נתון שמבטא את מצבו של המשק האמריקאי שהתפרסם היום הוא מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, שירד ביוני ב-5.8% לשפל של 28 שנה בעקבות מחירי הבנזין שהגיעו לשיא והעלייה בשיעורי האבטלה.

המדד הגיע החודש ל-56.7 נקודות לעומת הערכות אנליסטים שצפו 59 נקודות וממוצע של 85.6 נקודות שנרשם ב-2007. הדו"ח גם הראה כי הציבור האמריקאי צופה כי שיעור האינפלציה הממוצע בחמש השנים הקרובות יעמוד על 3.4%, הקצב הגבוה ביותר מאז 1995.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בחודש יולי ירד ב-1.37% ונסגר בשער של 135.08 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות בניו יורק. זאת בעקבות התחזקותו של הדולר מול היורו ורוב המטבעות האחרים.

מניית ליהמן ברדרס זינקה ב-13.7% בעקבות רכישת מניות של הבנק על ידי בלאק רוק, על אף שהיקף הרכישה לא פורסם. "אנו מאמינים בחברה ובהנהגת החברה", אמר נשיא בלאק רוק, רוברט קפיטו.

ענקיות האינטרנט יאהו וגוגל ישתפו פעולה בתחום הפרסום המקוון במנועי החיפוש. שיתוף פעולה זה מגיע לאחר חודשים של ספקות בשאלה על אופי שיתוף הפעולה בין יאהו לבין אשר חיזרה אחרי יאהו בחודשים האחרונים. "כאשר מיקרוסופט הלכה, מדובר היה בעזיבה הסופית. העסקה בין יאהו לגוגל עושה רושם של סחורה פגומה", אמר קולין גיליס, אנליסט בחברת קנקורד אדמס. יאהו (YHOO) ירדה ב-0.2%, גוגל (GOOG) עלתה ב-3.6% ומיקרוסופט (MSFT) עלתה גם היא ב-2.9%.

"העובדה שיאהו צריכה להסתמך על היריבה הגדולה ביותר שלה כדי לצמוח רק מחזקת את הדעה שיאהו, ובמיוחד המנכ"ל ג'רי יאנג, פישלו. קשה לראות כיצד ההנהלה הנוכחית תוכל להביא את מניית יאהו למחיר של 33 דולר או אפילו קרוב לכך בעתיד הקרוב", אמר מארק מיי, אנליסט בבית ההשקעות נידהם אנד קומפני.

עוד בגזרת הטכנולוגיה, השמועות על החמרה במצבו הבריאותי של מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, התרבו בימים האחרונים בבלוגים ובחדרי מסחר בוול סטריט, לאחר שתמונות בהן נראה ג'ובס רזה ושברירי מתמיד, כאשר הציג השבוע את מכשיר ה-iPhone החדש בכנס המפתחים העולמי השנתי של אפל פורסמו ברחבי האינטרנט והציתו חששות בנוגע לבריאותו של ג'ובס, שהחלים לפני ארבע שנים ממחלת הסרטן. אפל (AAPL) ירדה ב-0.5%.

בגזרת המניות הישראליות, חברת התרופות טבע התקדמה בשלב נוסף לקראת רכישת חברת התרופות הספרדית בנטלי. חברת בנטלי הודיעה כי תפצל את עסקי אספקת התרופות שלה לחברה בת בשם CPEX, שמניותיה יחלו להיסחר ב-1 ליולי. בחודש מארס הודיעה טבע כי תרכוש את בנטלי תמורת 360 מיליון דולר, אך התנתה את הרכישה בכך שבנטלי תפצל את פעילות אספקת התרופות שלה לחברה נפרדת אותה,.וטבע תרכוש רק את הפעילות הגנרית של החברה. מניית טבע עלתה ב-0.6%.

האנליסט דארן שאו מבנק UBS העלה את המלצתו למניית פרטנר ל"קנייה" מ-"נייטרלי", והעלה את מחיר היעד של המניה מ-80 שקל ל-95 שקל למניה. בנוסף, העלה הבנק את תחזיות הרווח למניה של פרטנר ל-2008 ב-11% ול-2009 ב-17%. פרטנר עלתה ב-2.8%.

ריט טכנולוגיות (RITT) הודיעה היום כי חבר המנהלים שלה אישר קבלת הלוואה מסטינס קולמן, שהפכה באחרונה לבעלת המניות הגדולה בחברה. ההלוואה היא בגובה של עד 4 מיליון דולר והריבית השנתית היא בגובה 2.47%. ריט מתכוונת ללוות 2 מיליון דולר בתנאים האמורים בשבועות הקרובים. ריט עלתה ב-1.5%.

ארוטק (ARTX) מעוררת עניין גם היום, לאחר הודעתה אמש כי זכתה בחוזה בגובה 2.8 מיליון דולר לשדרוג סימולטורים בארה"ב. מדובר בסימולטור אימונים לנהיגה, כאשר מהות השידרוג היא הוספה למערכת יכולת סימולציה לרכב מסוג בפאלו, המיועד לטיפול במוקשים. ארוטק ירדה ב-2.6%.

מניות ישראליות נוספות שעוררו היום עניין הן מניות יצרנית מוצרי האבטחה צ’קפוינט (CHKP) שעלתה ב-4.9%, מניות יצרנית שבבי המולטימדיה צורן (ZRAN) שעלתה ב-2.9% ומניות יצרנית הציוד לבדיקת רשתות תקשורת רדקום (RDCM) שעלתה ב-4.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully