וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד בנוק אאוט: שר האוצר ביטל את הרפורמה במס

דורון שלו

25.6.2008 / 16:53

בר-און: "טעיתי בעיתוי ובהערכת המצב הפוליטית לפיה ניתן היה לקדם את התוכנית בכללותה, חרף מרכיביה השנויים במחלוקת". יו"ר ההסתדרות עופר עיני בירך על ההחלטה

שבועיים אחרי שהכריז בקול תרועה רמה על תוכנית דרמטית להפחחת מסים, הודיע היום שר האוצר רוני בר-און על החלטתו למשוך את התוכנית. בכך תם ניסיון נפל נוסף לבטל את המיסוי על קרנות ההשתלמות. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני בירך על החלטתו של בר-און והודיע כי משיכת התוכנית תביא לביטול סכסוך העבודה שהכריזה ההסתדרות מיד עם פרסום התוכנית. גם השביתה במגזר הציבורי שתוכננה לתחילת החודש הבא תבוטל.

בישיבה שקיים היום עם הנהלת משרדו, ציין בר-און, כי "מתוך אחריות אישית למצב המשק ולשמירה על יציבותו הגעתי למסקנה כי נכון יהא למנוע מהמשק, לעת הזו של חוסר יציבות פוליטית, זעזועים נוספים הכרוכים בשביתות וערעור מערכת יחסי העבודה במשק".

השר הוסיף, כי: "טעיתי בעיתוי ובהערכת המצב הפוליטית לפיה ניתן היה לקדם את התוכנית בכללותה, חרף מרכיביה השנויים במחלוקת, והאמנתי כי ניתן היה לקדמה בהידברות". "אנו נבחן את שאלת מתווה הפחתות המס לטווח הארוך בהתחשב בהיעדר מקורות ונוכח המצב הפוליטי".

בר-און אמר, כי: "עומדים בפנינו אתגרים מורכבים – עלינו להמשיך לשמור על יציבות המשק ולנהל מדיניות כלכלית אחראית חרף אי היציבות הפוליטית".

ההחלטה על ביטול התוכנית אמנם נובעת מהמצב הפוליטי המעורער בו נמצאת כעת ממשלתו של אולמרט, אולם אין בעובדה זו להקטין מגודל ההישג של יו"ר ההסתדרות עופר עיני. ראש ארגון העובדים הגדול במדינה, רושם היום ניצחון גדול, שממצב את עצמו ככח שאי אפשר שלא להתחשב בו כשמדובר בהחלטה שנוגעת לציבור העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully