וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הנוער: הבילויים בחופש על חשבון ההורים

עידו סולומון

9.7.2008 / 13:20

44% מתכננים לבלות בחופשת הקיץ על חשבון הוריהם. 64% מבני הנוער מאיזור ירושלים יעבדו במהלך החופשה לעומת 47% מת"א

44% מבני הנוער מתכננים לבלות בחופשת הקיץ על חשבון הוריהם; אחוז דומה יעבוד במהלך החופשה, כך עולה מסקר אינטרנט שערכה הרשת החברתית לבני נוער ShowMe בקרב 700 בני נוער מרחבי הארץ בגילאי 19-12.

7% ממשתתפי הסקר מתכננים לבלות את רוב זמנם בגלישה באינטרנט ולא להוציא כסף ו-5% יבלו על חשבון דמי הכיס שחסכו במשך השנה. על פי הסקר, הבנים קצת יותר חרוצים: 61% מהבנים מתכננים לעבוד לעומת 38% מהבנות. גם לגיל יש תפקיד משמעותי ביכולת לעבוד - רק 29% מבני נוער עד גיל 15 מתכננים לעבוד בקיץ, זאת לעומת 63% מבני הנוער בגילאי 16 ומעלה המתכננים לעבוד. בחלוקה על פי מיקום גאוגרפי עולה כי 64% מבני הנוער מאיזור ירושלים והדרום יעבדו במהלך החופשה, 47% מהתל אביבים יעבדו ו-44% מהנוער בחיפה והצפון ומהשפלה והשרון יעבדו גם הם בקיץ.

על השאלה "איפה תעבדו בקיץ" מרבית התשובות היו במלצרות, במקום שני בייביסיטר, מקום שלישי עם ההורים, רביעי רשת מזון מהיר, חמישי מדריכים בקייטנה ושישי - חנות בגדים. הסקר בדק גם מה הן הסיבות בגללן לא יעבדו: 57% לא מוצאים עבודה, 25% מעדיפים לנוח, 9% אומרים שאין להם זמן לזה, 5% ההורים לא מרשים ו- 4% ציינו כי אינם זקוקים לכסף.

ישראל רום, מנכ"ל ShowMe, אומר כי "מנתוני משרד התמ"ת עולה כי כ-170 אלף בני נוער מגיל 14 ומעלה יועסקו בחודשי הקיץ בענפי המשק השונים, בשכר שלא יהיה נמוך מ-15.58 שקל לשעה. מהתגובות שאנו רואים מסתמנת מגמה של רצון לעבוד, עם הבנה ברמה גבוהה של הזכויות העומדות לבני הנוער בהיבטי שכר, תנאים וסביבת עבודה. אנחנו פוגשים מקרים רבים של המלצה על מעסיקים בין הגולשים אך גם תיאור של ניצול ואי תשלום".

  • עוד באותו נושא:
  • חופש
  • נוער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully