וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט עולה ב-1.35% עקב המתיחות באירן

נעם רודה

11.7.2008 / 16:30

ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי מטוסי קרב ישראליים ביצעו תמרונים בשמי עירק בהכנות לתקיפה באירן. המחיר צפוי להמשיך לעלות

מחיר הנפט זינק לשיא חדש לאחר שה"וושינגטון פוסט" דיווח כי מטוסי קרב ישראליים ביצעו תמרונים בשמי עירק בהכנות לתקיפה באירן. מחיר החוזים העתידיים על הנפט הגולמי מזנק ביותר מ-4 דולרים לחבית, לשיא של 147.27 דולר לחבית.

העלייה במחירי הנפט, זה היום השלישי ברציפות, נרשמת גם על רקע שביתת 45 אלף עובדי נפט בברזיל, והתגברות המתיחות בניגריה, גורמים שמאיימים לפגוע בתפוקת הנפט.

אתמול זינק הנפט ב-4.1% לאחר שעובדי הנפט בברזיל הודיעו כי הם מתכננים לפתוח בשביתה בת חמישה ימים. התגברות המתיחות בניגריה וניסוי טילי השיהאב שערכה אירן הגבירו את החששות מפני פגיעה נוספת בתפוקת הנפט.

כ-4,500 עובדים בחברת הנפט פטרובראס, השייכת לממשלת ברזיל ומפיקה כ-80% מכלל תפוקת הנפט במדינה, יפתחו בשביתה בת חמישה ימים החל ב-14 ביולי. עובדי אסדת הקידוח מול חופי ברזיל דורשים לקבל תשלום גם עבור היום שבו הם חוזרים מאתר הקידוח ליבשה לאחר משמרת של 14 ימים.

בשבוע הבא עשוי הנפט להמשיך לעלות על רקע המתיחות באיראן ובניגריה והירידה במלאי הנפט בארה"ב, צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם, כך עולה מסקר שערכה סוכנות הידיעות בלומברג.

מזכ"ל אופ"ק, ארגון המדינות המייצאות נפט, אמר היום כי במקרה של תקיפה באיראן צפויים מחירי הנפט לעלות ללא גבול, משום שאופ"ק לא יוכל לפצות על אובדן התפוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully