וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצבאות הזקנה יוגדלו מ-16% ל-20% מהשכר הממוצע

צבי זרחיה

14.7.2008 / 11:09

ועדת העבודה והרווחה אישרה את הצעת החוק שמצמידה את קצבאות הזקנה לשכר הממוצע במקום למדד. ש"ס נעדרה מההצבעה

הממשלה נחלה הבוקר מפלה בוועדת העבודה והרווחה: הוועדה אישרה את העלתה להצבעה בקריאה השנייה והשלישית של הצעת החוק להעלת קצבאות הזקנה מ-16% ל-20% מהשכר הממוצע במשק בתהליך הדרגתי של 4 שנים. הצעת החוק שהוגשה על ידי ח"כ משה שרוני (צומת-צדק לגימלאים) גם מצמידה את קצבאות הזקנה לשכר הממוצע במקום למדד.

הקואליציה ניסתה לגייס ח"כים שיתנגדו להצעת החוק אבל לא הצליחה להדוף אותה. בעד הצעת החוק הצביעו ח"כים מהעבודה והגמלאים שבקואליציה וכן ח"כים מהאופוזיציה: ליכוד, מרצ, איחוד לאומי מפד"ל, יהדות התורה, ישראל ביתנו, בל"ד. ש"ס נעדרה מההצבעה.

בעד הצעת החוק הצביעו 10 הח"כים: יצחק גלנטי (גמלאים), שלי יחימוביץ (עבודה), יורם מרציאנו (עבודה) משה שרוני (צומת-צדק לזקן) שכיב שנאן (עבודה), משה כחלון (ליכוד), יצחק אהרונוביץ' וסופה לנדבר (ישראל ביתנו) אריה אלדד (האיחוד הלאומי), רן כהן(מרצ), וואסל טאהא (בל"ד). 3 ח"כים הצביעו נגד: שלמה מולה (קדימה) שי חרמש (קדימה), ויואל חסון (קדימה). לפני ההצבעה ביקש מ"מ יו"ר הקואליציה, ח"כ יואל חסון (קדימה), לדחות את ההצבעה בשבוע אבל יו"ר הוועדה ח"כ יצחק גלטי (גמלאים) סירב. לאחר ההצבעה ביקש ח"כ יואל חסון (קדימה) לקיים הצבעה חוזרת וזו תערך במועד אחר.

שרוני טען כי עלותה של ההצעה היא חצי מיליארד שקל בשנה מאחר שההעלאה תבוצע בהדרגה במשך 4 שנים. נציג משרד האוצר, אוהד ריפנד, טען כי המדובר בעלות שנתית של 3.4 מיליארד שקל לאחר שהקצבאות יוגדלו ל-20% מהשכר הממוצע במשק.

בישיבה התפתח עימות בסוגיה. שרוני טען כי "זהו שקר מאחר שהעדכון יהיה רב שנתי. הפקידים רוצים להכתיב את המדיניות והחקיקה". ח"כ רן כהן (מרצ) טען כי "לא היה מספר שהאוצר נתן והיה אמיתי. הכל כדי להפחיד את הכנסת". נציג הביטוח הלאומי טען כי יישום ההצעה יגרום לחסור איתנות פיננסית של הביטוח הלאומי בעוד 11 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully