וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכני ביטוח דורשים שוחד מבעלי מוסכים כדי להפנות אליהם לקוחות

אתי אפללו

21.7.2008 / 10:37

יו"ר איגוד המוסכים: התופעה המקיפה מאות מוסכים ואלפי סוכני ביטוח. בחלק מהמקרים הסוכנים דורשים טובות הנאה ואספקת כלי רכב

במשך שנים מנסים במשרד המפקח על הביטוח באוצר לפתור את הקשרים הסבוכים בין מוסכים, שמאים וסוכני ביטוח - קשרים שהתועלת האישית למעורבים בהם עולה לעתים על טובתו של המבוטח שרכבו ניזוק בתאונה. בכתבה שתשודר הערב בתוכנית הטלוויזיה "שומר מסך" עם אמנון לוי בערוץ 10 מוצגת תופעה שבמסגרתה סוכני ביטוח דורשים ממוסכים תשלום כדי להפנות אליהם מבוטחים שרכבם ניזוק בתאונה - וזאת לכאורה בניגוד לחוק.

לדברי רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, המופיע בכתבה, מדובר בתופעה המקיפה מאות מוסכים ואלפי סוכני ביטוח. לפי החוק, לסוכן ביטוח אסור לקבל טובת הנאה ממוסך, ואולם מתחקיר "שומר מסך" עולים מקרים שבהם סוכני ביטוח דורשים לכאורה ממוסכים כ-15% מעלות התיקון הנדרש בתמורה לכך שיפנו אליהם מבוטחים. בחלק מהמקרים, כדי להתחמק מתשלום מסים, מבקשים סוכני הביטוח תשלום "שחור" או טובות הנאה שוות כסף, כגון תיקונים לכלי רכב בחינם, ולעתים אף אספקת כלי רכב על חשבון המוסך.

אף שללקוח מותר לכאורה לפי החוק להפנות את כלי הרכב שלו לכל מוסך שהוא בוחר, בכתבה מוצגת תופעה שבה סוכני הביטוח מפעילים לכאורה לחץ על המבוטחים כדי להפנותם למוסכים שמשלמים להם, ומוסכים שאינם משלמים להם סופגים הכפשות. עוד מוצג מצב שבו לקוח מתעקש לפנות למוסך שלא משלם לסוכן הביטוח - ואז מציין סוכן הביטוח כי המוסך יצא מרשימת מוסכי ההסדר, וכי אם הלקוח יפנה אליו, הוא לא יוכל לדאוג לו לפיצוי כספי.

סוכני הביטוח שנכללו בתחקיר הכחישו את הטענות שלפיהן עברו על החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully