וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדי עתק של 8.7 מיליארד דולר לפורד

סוכנויות הידיעות

24.7.2008 / 15:24

לעומת הפסד של 750 מיליון דולר ברבעון המקביל לפני שנה. פורד הכריזה כי תייבא לארה"ב מאירופה ששה מודלים של רכבים קטנים

ענקית המכוניות האמריקאית פורד רשמה הפסד של 8.7 מיליארד דולר ברבעון של השני של השנה. זאת לעומת הפסד של 750 מיליון דולר ברבעון המקביל לפני שנה. הפסדי העתק מיוחסים למחיקת ערך חד-פעמית בהיקף של 8 מיליארד דולר, הנובעת מנכסים ומפעלים של החברה בארה"ב. זהו ההפסד הרבעוני השישי מתוך שמונה רבעונים של פורד.

גם ללא המחיקות, הפסידה החברה 62 סנט למניה, גרוע מציפיות האנליסטים בוול סטריט שהעריכו הפסד של 27 סנט למניה. ההכנסות ברבעון עמדו על רמה של 38.6 מיליארד דולר, 5.6 מיליארד פחות מברבעון המקביל ב-2007.

בעקבות השינויים בטעמו של השוק שאינו מעוניין יותר ברכבי השטח וה-SUV זוללי הדלק, פורד הכריזה כי תייבא לארה"ב מאירופה ששה מודלים של רכבים קטנים עד שנת 2012. החברה תחל להפעיל משנת 2010 פלטפורמות במפעלים שונים בארה"ב לייצור עולמי של דגמים כגון הפוקוס, טרנזיט ופיאסטה.

פורד סובלת מהפסדים בשוק הצפון אמריקאי, אולם מחוץ לארה"ב החברה ממשיכה להציג רווחיות. באירופה נרשמו רווחים בהיקף של 582 מיליון דולר ובדרום אמריקה עמדה השורה התחתונה על רמה של 388 מיליון דולר. ביחידת אסיה ואפריקה נרשם רווח של 50 מיליון דולר. בדרום אמריקה

"המחצית השניה של השנה תהייה מאתגרת , אולם יש לנו את התוכנית המדוייקת להגיב לקשיים שמציב בפנינו השוק והאווירה השוררת בו כעת. אנו מתכוונים לחזור לצמיחה בטווח הארוך". אמר מנכ"ל פורד אלן מולאלי. בפורד ציינו כי אינם מצפים להתאוששות כלכלית בארה"ב לפני תחילת שנת 2010.

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully