וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות S&P הורידה את דירוג האג"ח של אלקטרה נדל"ן

יובל מעוז

10.8.2008 / 11:10

מעלות מסבירה ההורדה בין היתר עקב עלייה מתמדת בחוב הפיננסי כתוצאה ממדיניות השקעות אגרסיווית וכניסה לשוק ההודי המסוכן

מספר ימים לאחר שהורידה את דירוג איגרות החוב של אפריקה ישראל, מורידה חברת הדירוג מעלות S&P את הדירוג גם לחברת אלקטרה נדל"ן בניהולו של שלמה שרף. מעלות הודיעה היום כי הורידה בדרגה אחת את דירוג איגרות החוב של אלקטרה נדל"ן מ-A פלוס עם אופק דירוג יציב ל-A עם אופק שלילי.

מעלות מסבירה את הורדת הדירוג מהגידול בסיכון העסקי והפיננסי בפעילות החברה, הכולל בין היתר כניסה לפעילות ייזום נדל"ן בהודו, שעל פי מעלות, מוערכת כשוק בעל מאפייני סיכון גבוהים יחסית וההאטה בחלק משוקי הנדל"ן הגלובליים.

חברת הדירוג הציבה לאלקטרה נדל"ן תחזית דירוג שלילית, הנובעת מהמינוף הפיננסי של החברה וחשיפתה הגבוהה למשבר האשראי ואי הוודאות בשווקי הנדל"ן. "מעלות מצפה מהחברה לפעול להורדת רמת המינוף הנוכחית בצורה משמעותית", כותבת חברת הדירוג בסיכום הדו"ח.

עוד, מציינת מעלות כי בין שיקוליה להורדת הדירוג היתה "הרעה במיצוב הפיננסי, הבאה לידי ביטוי בעלייה מתמדת בחוב הפיננסי כתוצאה ממדיניות השקעות אגרסיווית, הרעה ביחסי כיסוי החוב וכיסוי הוצאות המימון".

"חל גידול משמעותי בסיכון הפיננסי של החברה, כתוצאה מגידול במינוף הפיננסי של החברה, בין היתר לאור השקעות רבות שביצעה הקבוצה וכן גידול מהותי בהוצאות המימון של החברה. להערכת מעלות, לא צפוי שיפור דרמטי ביחסי כיסוי החוב של הקבוצה גם במהלך 2009-2008, אלא כתלות במימוש נכסים והחזקות", מנמקים במעלות.

ביחס לנזילות אלקטרה נדל"ן, כותבים במעלות כי "המשך המשבר הפיננסי וירידה צפוי של שווי נכסים, עשויה להביא לכך שלא ניתן יהיה למשוך כספים אלו כלפי מעלה והם ישמשו לצורך הבטחת החוב הבנקאי על הנכסים. כמו כן, לחברה קווי אשראי לא מנוצלים במערכת הבנקאית בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully