וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי המים מתייקרים בקרוב ל-100%

דורון שלו

10.8.2008 / 17:25

רשות המים הודיעה כי היא מבטלת את ההטבות לבעלי גינות בבתים פרטיים ובבניינים משותפים. מהיום המחיר למטר קו"ב יעמוד על 7.9 שקלים במקום 4 שקלים

רשות המים מסירה את הכפפות. הארגון האמון על קביעת התעריפים הודיע היום (ראשון), כי בעקבות המשבר הקשה בו נתון משק המים, היא מבטלת את ההטבה לה היו זכאים עד כה בעלי גינות. משמעות ההחלטה היא כי התעריף שעמד עד כה על רמה של 4 שקלים בתוספת מע"מ למטר קוב, יתייקר בכמעט100% ויעלה לחובבי הצמחים כ-7.9 שקלים בתוספת מע"מ.

תעריף החיוב בעבור שימוש במים מורכב משלוש דרגות. דרגה א,' עבור 8 מטר קוב ראשונים בהם משתמש הצרכן הביתי, התעריף הוא 3.9 שקלים (כשלמחיר זה מתווסף סכום של 0.21 אגורות בעבור אגרת ביוב וקרן שיקום) בתוספת מע"מ. דרגה ב', עבור 7 מטר קוב נוספים, התעריף הוא 5.5 שקלים בתוספת אגרה ומע"מ. דרגה ג', על כל מטר קוב מעבר ל-15 הראשונים משלם הצרכן 7.65 שקלים בתוספת אגרה ומע"מ.

עד היום יכול היה כל בעל גינה להודיע לרשות המקומית בה הוא מתגורר או לרשות המים, כי ברצונו לקבל הנחה בחשבון המים בעבור השקייה. הרשות הקצתה 0.6 מטר קוב לכל מ"ר של גינה במחיר של 4 שקלים, עד כמות של 300 מטר קוב לשנה בגינה פרטית ו-500 מטר קוב לגינה משותפת. מהיום התשלום קופץ ישירות לתעריף ג'. יש לציין, כי להטבה היו זכאים גם אלה בשטח הגינה שלהם לא צמח שום פרח או שיח, כשביכולתם לגלמה לשימוש הביתי.

אורי שור דובר רשות המים, "מהיום השקיית גינה תעלה לבעליה ביוקר. אין שום היגיון לספק מים לגינון בתעריף מוזל המעודד השקייה. קיים בזבוז מים בגינון והתייעלות יכולה להביא לחיסכון ללא פגיעה בגינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully