וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

ניר צליק

15.8.2008 / 23:55

נאסד"ק השיל 0.1%; קומברס קרסה ב-19.4%; נייס עלתה ב-2%; אמדוקס הוסיפה 1%

המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת על רקע היחלשות מחירו של הנפט.

דאו ג'ונס עלה ב-0.4% ל-11,660 נקודות ובסיכום שבועי איבד 0.6%, נאסד"ק השיל 0.1% ל-2,453 נקודות ובסיכום שבועי טיפס ב-1.6% ו-S&P 500 הוסיף 0.4% ל-1,298 נקודות ובסיכום שבועי עלה ב-0.1%.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.04% ל-3.852%.

בגזרת המקרו, בטחון הצרכנים בארה"ב התאושש באוגוסט משפל של 28 שנים, ורשם עלייה ראשונה זה קרוב לשנתיים לעומת החודש הקודם, על רקע הוזלת מחירי האנרגיה. מדד בטחון הצרכנים של חברת המידע רויטרס ואוניברסיטת מישיגן עלה החודש לרמה של 61.7 לעומת 61.2 ביולי. עם זאת, העלייה היתה מתונה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו מדד של 62. רמתו הממוצעת של המדד בשנה שעברה היתה 85.6.

עוד עלה מנתוני המדד כי הצרכנים בארה"ב העריכו החודש כי שיעור האינפלציה בארה"ב ב-12 החודשים הקרובים יהיה 4.8% - ירידה לעומת צפי לאינפלציה של 5.1% בסקר החודשי הקודם. בחמש השנים הקרובות צופים הצרכנים אינפלציה שנתית ממוצעת של 3.2% - ללא שינוי לעומת הסקר של חודש יולי.

התפוקה התעשייתית בארה"ב צמחה במפתיע בחודש יולי הודות להתרחבות היקף הייצור של כלי רכב, מתכות וציוד מכני כבד. התפוקה התעשייתית צמחה בחודש שעבר ב-0.2%, בהמשך לצמיחה של 0.4% ביוני, מסר היום הבנק הפדרלי. תחזית הכלכלנים היתה לצמיחה אפסית בתפוקה התעשייתית, לאחר צמיחה של 0.5% שעליה דווח במקור לחודש יוני. ניצול כושר הייצור גדל אף הוא ביולי ל-79.9% לעומת 79.8% בחודש הקודם. תחזית הכלכלנים היתה לירידה לרמה של 79.8%, לעומת רמה של 79.9% שעליה דווח במקור בחודש הקודם.

החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסחרו במחיר של 113.77 דולר לחבית, ירידה של 1.1%.

בענף הפיננסים האמריקאי, בנק ההשקעות מריל לינץ’ (MER), שספג הפסד של 4.89 מיליארד דולר ברבעון השני - ההפסד הרבעוני הרביעי ברציפות - הודיע במזכר שנשלח לאנשי הארגון כי לא יחליף עובדים שיעזבו או יצוות אנשים חדשים למשרות לא מאוישות. המדיניות אינה תקפה לעובדים המטפלים בלקוחות קמעוניים. בקשות חריגות לגיוס עובדים יופנו בכתב לוועדה של הנהלת הבנק. מניית הבנק עלתה ב-1.2%.

יצרנית הבגדים האמריקאית אברקומבי אנד פיץ' (ANF) דיווחה על תוצאותיה לרבעון השני והיא צפויה להיסחר על פיהן. רווחיה של החברה נפלו ל-77.8 מיליון דולר או 87 סנט למניה, מ-81.3 מיליון דולר או 88 סנט למניה ברבעון המקביל – ירידה של 4%. עם זאת, הכנסות החברה צמחו ב-5% ל-845.8 מיליון דולר. המסחר במניית החברה נסגר ללא שינוי.

חברת התרופות האירית אלן (Elan), מתחרתה של טבע, ושותפתה ביוג'ן הודיעו כי המכירות השנתיות של התרופה טיסברי לטיפול בטרשת נפוצה צפויות לגדול פי שלושה עד 2010 להיקף של 3 מיליארד דולר. ההודעה עשויה לאושש את המסחר במניות החברה, שאיבדו 65% מערכן לפני שבועיים בעקבות שני מקרים נוספים של התפרצות דלקת המוח הקטלנית PML בחולים שלקחו את התרופה. אלן עלתה ב-19%.

במניות הישראליות, טבע (TEVA) ענקית התרופות הגנרית, עלתה ב-1.3% על רקע השמועות על רכישה אפשרית של חברת התרופות הגרמנית שטאדה. מניית החברה הגרמנית טיפסה ביותר מ-10% בעקבות השמועות. עוד נודע אמש כי עסקת טבע לרכישת באר עשויה להתעכב במספר חודשים. בשיחת הוועידה שקיימה באר מסרה החברה כי הרשות להגבלים עסקיים בוחנת מספר רכישות שביצעה החברה החל מ-2006. לדבריה, הבדיקה והנתונים שיעלו ממנה עשויים לקבוע האם עסקת רכישתה על ידי טבע הישראלית אכן תושלם עד לסוף 2008 - או האם היא תידחה במספר חודשים נוספים.

עוד במניות הישראליות, אקספון, ספקית שירותי האינטרנט והשיחות הבינלאומיות, נסחרה על רקע דו"חותיה הרבעוניים. הכנסות החברה זינקו ב-122% מ-11.6 מיליון דולר ל-25.9 מיליון דולר. עם זאת, השורה התחתונה של החברה מראה כי אקספון עברה להפסד נקי של כ-964 אלף דולר או 5 סנטים למניה ביחס לרווח נקי של 411 אלף דולר או כ-4 סנטים למניה בתקופה המקבילה אשתקד.

פרטנר (PTNR), ספקית הסלולר, עלתה ב-0.6%. החברה מקימה בימים אלה את חנות המוסיקה המקוונת הגדולה בישראל, בהשקעה כוללת המוערכת בשוק במיליוני דולרים. כחלק מהמהלך חתמה פרטנר על הסכמי תוכן עם אולפני מוסיקה גדולים, בהם וורנר ואי.אם.איי והיא מקיימת מגעים עם אולפנים נוספים.

קומברס טכנולוג'י הודיעה על דחייה אפשרית נוספת בפרסום הדו"חות שלא מתפרסמים מזה יותר משנתיים בעקבות פרשת הבקדייטינג. בתגובה, הוריד ג'יי.פי מורגן את המלצתו למניית החברה מ-"משקל יתר" ל-"נייטרלי" ומניית החברה צנחה בכ-19.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully