וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרה עברה לרווח נקי של 32.5 מיליון שקל ברבעון

יעל פולק

25.8.2008 / 7:39

לעומת הפסד של 24.8 ברבעון המקביל. כתוצאה מהסדר בפרויקט חפציבה רשמה החברה הכנסה של 21.5 מיליון שקל ברבעון

אלקטרה, השולטת באלקטרה נדל"ן ועוסקת בייצור והתקנה של מערכות מיזוג אוויר, מציגה את דו"חותיה לרבעון השני. החברה הצליחה להגדיל את הכנסותיה ב-13% והן הסתכמו ב-823.7 מיליון שקל. כתוצאה מגידול זה בהכנסות וכתוצאה מהסדר בפרויקט חפציבה, החברה מצליחה לעבור ברבעון זה מהפסד של 24.8 מיליון שקל לרווח נקי של 32.5 מיליון שקל.

הכנסותיה של החברה ברבעון השני הסתכמו ב-823.7 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 428.4 מיליון שקל ברבעון המקביל - עליה של 13%. הגידול בהכנסות נובע מגידול משמעותי בהיקף פעילות אלקטרה נדל"ן, הנובע מתרומתם של דמי השכירות של נכסים חדשים אותם רכשה אלקטרה נדל"ן.

לעומת זאת, בסעיף התאמת שווי הוגן רושמת החברה ירידת ערך בהיקף של 2.1 מיליון שקל, לעומת עלייה בערך בהיקף של 102 מיליון שקל ברבעון המקביל. הקיטון בסעיף זה נובע מכך שבתקופת הדו"ח לא חלו שינויים מהותיים בשווי הנכסים של אלקטרה נדל"ן לעומת סוף שנת 2007.

הוצאות המימון של החברה הסתכמו ב-168 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת 83.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של פי 2. זאת, בעקבות הוצאות מימון לנכסים חדשים אותם רכשה אלקטרה נדל"ן במהלך 2007 ובעקבות עליית המדד, שהשפיעה על התחייבויותיה צמודות המדד של החברה.

במהלך הרבעון השני שרפה אלקטרה מזומנים בהיקף של 66.8 מיליון שקל, לעומת שריפת מזומנים בהיקף של 45.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. במבט חצי שנתי מציגה אלקטרה תזרים מזומנים שלילי בהיקף של 15.3 מיליון שקל, לעומת תזרים מזומנים שלילי בהיקף של 90.8 מיליון שקל בחציון המקביל.

בשורה התחתונה מציגה אלקטרה מעבר לרווח נקי של 32.5 מיליון שקל - לעומת הפסד של 24.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה מסבירה כי הרווח נובע בין השאר מרישום הכנסה מהסדר בגין חובות חפציבה בהיקף של 21.5 מיליון שקל, לעומת הפסד בסעיף זה בהיקף של 119 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הסכמים אלו כוללים את הסדר העבודה אותה תבצע אלקטרה בפרויקטים של חפציבה ותשלומים עבור עבודות שביצעה בפרויקטים אלו בעבר. בסך הכל צפויה אלקטרה להכנסות בהיקף של 106 מיליון שקל מהסדר זה.

גם במבט חצי שנתי מציגה החברה שיפור ברווח הנקי. אלקטרה מציגה רווח נקי בהיקף של 81 מיליון שקל ברבעון, לעומת רווח נקי של 33.4 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של פי 2.5.

אלקטרה פועלת בישראל ובחו"ל בארבעה מגזרים עיקריים: מגזר פרויקטים למבנים ותשתיות; מגזר שירות אחזקה וסחר; מגזר פיתוח והקמה של נדל"ן בייזום ומגזר נדל"ן מניב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully