וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת האבטחה נעלמה - והמועדונים חויבו לשלם למאבטח

רוני רוזמן

26.8.2008 / 10:43

ביה"ד לעבודה קבע כי מועדוני לילה בהם עבד המאבטח ישלמו לו את שכרו, לאחר שחברת האבטחה שהעסיקה אותו נעלמה בלי להותיר עקבות

מאבטח שלא קיבל את שכרו מחברת האבטחה שהעסיקה אותו, יזכה לתשלום מהמועדונים שבהם עבד. כך קבע אתמול בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, בתביעה שהגישה הסתדרות הנוער העובד והלומד.

מוטי מילר בן העשרים הועסק לפני כשנה בחברת האבטחה בי.קי. אבטחה, במשך תשעה ימים. מילר צבר בתקופה זו יותר מ-100 שעות עבודה, במהלכן שמר על הכניסה למועדוני לילה בראשון לציון ובבת ים. בתום העבודה המפרכת, במהלכה היה כל הזמן על רגליו, פנה מילר לחברה וביקש לקבל את שכרו. ואולם מילר גילה להפתעתו שמשרדי החברה נסגרו וכל אנשיה נעלמו.

בתביעה שהגישה ההסתדרות נגד מועדוני הלילה שבהם עבד מילר נטען כי עליהם לשאת באחריות לעובד ששימש אצלם כמאבטח ולשלם לו ישירות את שכר עבודתו. "גם במצב עניינים בו מועסק עובד ימים בודדים, גם במצב שבו ההעסקה היא זמנית וארעית ו'תלושה' - חייב בית הדין למצוא את הדרך להגן ולגונן על העובד ולוודא כי שכר עמלו המינימלי הקבוע בחוק ישולם", נכתב בכתב התביעה.

בדיון שהתקיים במעמד צד אחד, קיבלה הרשמת מרגלית מוניקה את טענות התובע וקבעה כי כל אחד מהמועדונים בהם עבד מילר ישלם את שכרו היחסי על עבודתו במועדון. כך, מועדון "הפוסידון" מראשון לציון חויב לשלם 625.80 שקל ומועדון ה"ביוו" מבת ים חויב לשלם למילר 833.36 שקל. כל אחד מהמועדונים חויב גם בהוצאות משפט של 100 שקל.

"בית הדין לעבודה העביר היום מסר אזהרה חשוב לכל מי שנעזר בשירותי חברות כוח אדם, ניקיון, שירותים, שמירה ואבטחה - האחריות אינה מוטלת רק על המתווך, אלא גם על הנהנה בפועל", אמרו אתמול בהסתדרות הנוער העובד והלומד. "המסר שלנו למעסיקים הוא פשוט - אם אתם רוצים להעסיק עובד דרך קבלן, דרשו ממנו ערבות כספית, כזו שתוכלו לפרוע במצב שבו המתווך לפתע נעלם". (דמ 1325/08 )

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully