וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח על הבנקים: העצומה נגד העמלות - התנהגות בלתי אחראית

רוני רוזמן

7.9.2008 / 11:43

במכתב למנכ"ל המועצה לצרכנות כותב רוני חזקיהו: "תמונת המצב שמציגה המועצה אינה נכונה ועלולה להזיק ללקוחות הבנקים"

ביטול גורף של העמלות שגובים הבנקים על פעולות בחשבון העו"ש יפגע דווקא באוכלוסיות החלשות, משום ששירותים אחרים ייאלצו להתייקר כדי לסבסד פעולה זאת. כך כותב המפקח על הבנקים רוני חזקיהו במכתב למנכ"ל המועצה לצרכנות אהוד פלג. חזקיהו משיב בדבריו למכתבי עצומה שנשלחו אליו על-ידי פלג, בהם קוראת המועצה לבטל כליל את העמלות בחשבון העו"ש.

לדברי חזקיהו, דרישת המועצה לבטל בחקיקה את העמלות נוגדת את החלטתה של ועדת הכלכלה מלפני שבוע, זה הוסכם כי לא ניתן לקבל החלטות בנושא בטרם יחלוף רבעון שלם של יישום הרפורמה ויתקבלו נתונים מהימנים על ההשלכות האמיתיות שלה על הצרכנים.

במועצה לצרכנות טוענים זה זמן מה כי הרפורמה של בנק ישראל נכשלה באחת ממטרותיה המוצהרות - להפחית את גובה העמלות, בעיקר בעו"ש. במועצה אומרים כי העמלות לא רק שלא הוזלו, אלא זינקו משמעותית. באחרונה יזמה המועצה מכתבי עצומה הקוראים לביטול מוחלט של העמלות בחשבון העו"ש.

"ביטול העמלות על פעולות שוטפות בעובר ושב אינו קיים בשום מקום בעולם במתכונת המוצעת על-ידי המועצה לצרכנות, בוודאי ובוודאי לא כהסדר שנכפה בחקיקה", כותב חזקיהו לפלג. "הסדר מעין זה, פגיעתו העיקרית תהיה בייקור שירותים אחרים שיפגע באוכלוסיות החלשות דווקא.

"אין אנו מופתעים מכך שאזרחים רבים תומכים בעצומה, ואין לנו אלא להיות מופתעים מכך ששיעור התמיכה בה אינו מוחלט. נציין רק שאנו מניחים שכל עצומה הקוראת לביטול תשלום על שירותים ומוצרים תתקבל במידה דומה של אהדה". חזקיהו מוסיף, עם זאת, כי עלותו של השירות הבנקאי אינו מתמצה בפעולות שהמועצה בחרה להתמקד בהן, והוא כולל גם שירותים שהמחירים עליהם ירדו ואף בוטלו. "הצגת המועצה לצרכנות את מקטע הפעולות בעובר ושב בלבד אינה נכונה ועשויה להזיק ללקוחות".

חזקיהו מוסיף במכתבו כי הרפורמה יצרה שקיפות במחירי השירותים הבנקאיים והגבירה את מודעות הציבור ומעורבותו בנושא. "צר לנו שהמועצה לצרכנות לא בחרה בדרך של עידוד הציבור לצרכנות נבונה, העדפת הבנקים שמציעים שירותים זולים יותר וכו'".

לסיכום כותב חזקיהו: "הפיקוח על הבנקים פעל, פועל ויפעל בעתיד בהתאם לסמכויותיו במקום בו יש צורך בכך, כאשר ההחלטות מתקבלות – כמתחייב מן הגישה האחראית בה נוקט הפיקוח על הבנקים – לאחר בחינת מכלול הנתונים והמצב לאשורו, וללא כל קשר לעצומה כלשהי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully