וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצה מייל פורנוגרפי - ופוטרה ללא פיצויים

חיים ביאור

9.9.2008 / 8:27

ביה"ד לעבודה קבע כי עובדת שפוטרה משום ששלחה מייל פורנוגרפי מהמחשב שלה לעובדי החברה לא תהיה זכאית לפיצויי פיטורים

טיפולי פוריות אמנם מבטיחים לעובדת הגנה מפני פיטורים, אך לא בכל מקרה. עובדת שפוטרה משום ששלחה דואר אלקטרוני פורנוגרפי ממחשבה לעובדי החברה לא תהיה זכאית לפיצויי פיטורים, על אף שלטענתה פוטרה בזמן שעברה טיפולי פוריות - כך קבע בימים אלה בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, שדחה את תביעת העובדת נגד החברה.

מירב שבת, מזכירת מנהל מרחב צפון בחברת הנסון ישראל, חברה בינלאומית לייצור אספלט ובטון שלה מפעלים בישראל, הגישה תביעה נגד החברה בעקבות פיטוריה. מפסק הדין של השופטת מיכל אריסון-חילו עולה שבאפריל 2002 זומנה שבת אל הממונה עליה לשיחה דחופה שבה בישר לה כי ממחשבה נשלח דואר אלקטרוני בעל תוכן פורנוגרפי לתפוצה גדולה של כל עובדי הנסון בצפון אמריקה, ופיטר אותה.

שבת הכחישה את המעשה, ומנכ"ל הנסון הסכים לערוך חקירה נוספת בעניין. בד בבד הציע לשבת להיבדק במכשיר פוליגרף, אך זו הבהירה שבשל מצבה הרפואי הרגיש, הקשור בטיפולי פוריות שהיא עוברת, כל פעולה המערבת מתח, כבדיקת פוליגרף, אסורה עליה.

בינתיים, עולה, הצטברו בישראל תגובות נזעמות מעובדי הנסון בצפון אמריקה על המייל הפורנוגרפי, והוחלט עקב כך לפטרה.

בתביעה ששבת הגישה נגד הנסון ישראל באמצעות עו"ד רבקה לוי, טענה כי פוטרה מעבודתה בניגוד לחוק, בזמן שעברה טיפולי פוריות לקראת ילדה הראשון, מבלי שהחברה ביקשה היתר כנדרש לפיטורים. עוד נטען כי החברה הוציאה את דיבתה רעה בהאשמת שווא של הפצת חומר בעל תוכן פורנוגרפי.

השופטת אימצה את טענת הנסון, שיוצגה בידי עו"ד יניב אלגואטי, וקבעה כי שבת אחראית למשלוח המייל ולכן אינה זכאית להגנת חוק עבודת נשים. השופטת ציינה כי לא הוכח קשר בין טיפולי הפוריות לפיטוריה וקבעה כי הפיטורים נעשו כחוק. שבת חויבה לשלם לחברה שכר טרחה בסך 3,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully