וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הבאה תבקשו מהשיפוצניק תעודה

דורון שלו

10.9.2008 / 14:14

התאחדות קבלני השיפוצים מצטרפת להתאחדות הקבלנים. המטרה: מיגור תופעת ה"חאפרים". מעתה יחוייבו השיפוצניקים להציג תעודה

"קבלן שמבצע עבודות שיפוצים יצטרך מהיום לעמוד בסטנדרטים מחייבים ויעמוד בפני ועדת בוררות אם לא יעשה כן. מעתה תהיה לצרכנים כתובת לתלונות, במידה ולא יהיו מרוצים מטיב העבודה שבוצעה בביתם", כך אמר היום (רביעי) ערן סיב, ראש התאחדות קבלני השיפוצים שהצטרפה להתאחדות הקבלנים.

התאחדות קבלני השיפוצים תפעל מתוך בית התאחדות הקבלנים ויוקמו צוותי שיתוף פעולה לקידום הנושאים המשותפים. מטרות האיחוד הוא לקדם את נושאי איכות הבנייה בישראל, מלחמה משותפת בתופעת ה'חאפרים', שיפור בטיחות העובדים בענף ושת"פ בנושא הכשרת עובדים מקצועיים לענף, זאת תוך שמירת עצמאותם של שני הגופים.

"אנחנו מעוניינים ליצור מצב בו לא כל אחד שמעמיס סולם על טנדר יוכל להכנס לבית הלקוח, ובמקרים רבים להסב לו נזקים. מי שיהיה חבר בהתאחדות יצטרך לעבור הכשרה, לעמוד בפני ועדת בוררות במידה ולקוח יתלונן, וכן יהיה עליו לעמוד בתנאי הבסיסיים בהם צריך לעמוד כל בעל עסק חוקי בישראל", אומר סיב. לדבריו "המטרה שנגיע למצב כמו בארה"ב ואירופה, שם זה ברור מאליו שעל הקבלן להציג תעודה לפני שהוא נכנס לבית הלקוח".

התאחדות הקבלנים והתאחדות קבלני השיפוצים יחדיו, יהוו את הגוף היציג היחידי בענף הבנייה בישראל. וקבלני השיפוצים יכללו בהסכם הקיבוצי הענפי עם הסתדרות העובדים הכללית.

ההצטרפות של התאחדות קבלני השיפוצים להסכם העבודה הקיבוצי, תסייע במיגור תופעת ה"חאפרים" שכן כל קבלן שיפוצים ירשם בהתאחדות .

ענף השיפוצים בישראל מגלגל כ-5 מיליארד שקלים בשנה . מדי שנה כ- 140,000 בתי אב עורכים שיפוצים, ברשם הקבלנים במשרד השיכון רשומים כיום כ- 1132 קבלני שיפוצים, אולם בישראל פועלים ,על פי ההערכות עוד אלפי שיפוצניקים לא מורשים העובדים ללא תעודת עוסק מורשה, חשבוניות או ביטוח. הצטרפותם להתאחדות הקבלנים תוביל לכך שרוב קבלני השיפוצים במדינת ישראל יעברו הכשרות מקצועיות וירשמו כחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully