וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב בשווקים יאלץ את בנק הפועלים לבצע מחיקות"

יובל מעוז

15.9.2008 / 11:12

כך מעריכים בבית ההשקעות אקסלנס: בנק הפועלים יצטרך להוריד את תחזיות הרווח שלו ועלול לעבור להפסד מפעילויות רגילות

"המצב הנוכחי בשווקים ייאלץ את בנק הפועלים לבצע מחיקות נוספות גם בגלל חשיפתו לליהמן" - כך כותב היום האנליסט טרנס קלינגמן מבית ההשקעות אקסלנס נשואה. בבית ההשקעות הורידו את המלצתם למניית הבנק ל"נייטרלי".

"בנק הפועלים יצטרך לדעתנו להוריד בימים הקרובים את תחזיות הרווח שלו ועלול לעבור להפסד קטן ל-2008 מפעילויות רגילות, על אף ששני הרבעונים הבאים יהיו רווחיים. למחיקות לא יהיו השפעות דרמטיות על הלימות ההון אבל עלולות להקטין את הרווחים הרבעוניים בצורה משמעותית", אומר קלינגמן.

תחזית בית ההשקעות לשנה הקרובה היא שהרווח הנקי יסתכם ב-741 מיליון שקל לעומת 2.6 מיליארד שקל בסוף 2007.

מורידים מחיר יעד לבנק לאומי

"ההחלטה של בנק לאומי למכור את אחזקותיו הנותרות בסלקום מאותתת שצפויים כמה רבעונים לא קלים", כותב קלינגמן על בנק לאומי. בבית ההשקעות מציינים כי "לבנק שפע של אחזקות ריאליות שניתן למכור כדי לאזן תנודתיות בתוצאות של הפעילות הבנקאית אבל המשך משבר האשראי עלול להקשות על לאומי לממש את האחזקות אלו במחירים אופטימליים".

באקסלנס הורידו את מחיר היעד ל-17.3 שקל למניה "על רקע צפי לתוצאות פושרות" - מחיר הגבוה ב-32.1% ממחיר המניה עם פתיחת המסחר, אך נמוך ממחיר יעד קודם של 18 שקל למניה. באקסלנס הותירו ללאומי המלצת "קנייה".

"הלימות ההון הגבוהה של לאומי יחד עם הפרשות שמרניות מספקת כרית בטחון למשקיעים מפני הפסדי הון פרמננטים בגין השקעותיהם בלאומי", אומר קלינגמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully