וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסה טוטאלית בת"א: התל טק נפל ב-11.5%

רותם סלע

5.10.2008 / 15:55

יום של צניחות בת"א: המעו"ף איבד 6.3%. אפריקה ישראל צנחה ב-14.5%. כי"ל ירדה ב-9.15%

שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס מסביר את הירידות החדות שנרשמו היום בבורסה התל אביבית: "בעוד שבכל המדינות מתוות הממשלות תוכנית קונקרטית להתמודדות עם המשבר בשווקים - בישראל יש דממה. ציפי ליבני נאבקת עם אהוד ברק על תיקים, וראש הממשלה הוא ברווז צולע. אנשים מרגישים שאין מנהיגות שיכולה להיענות לאתגרי המשבר", אמר מעוז.

דבריו של מעוז נאמרים על רקע יום של נפילות בבורסה התל אביבית: מדד המעו"ף ירד ב-6.3% ומדד תל אביב 100 איבד 7.1%.

סקירה שפירסם בנק ההשקעות גולדמן סאקס צופה כי הכלכלה האמריקאית נמצאת בדרכה למיתון חריף. בסקירה שמפרסם אחד משני בנקי ההשקעות הגדולים האחרונים ששרדו עד כה את המשבר חוזים כלכלני הבנק אבטלה של 8% ומשבר כלכלי שלא נראה כמותו זה 25 שנה. פעיל בשוק העריך כי גם אם נראה בהמשך תיקונים כלפי מעלה, הרי שהכיוון הכללי של שוק ההון הוא דווקא מטה.

מדד התל בונד 40 ממשיך לאבד גובה, שעה שהשוק ממשיך לברוח מאיגרות החוב של הטייקונים הגדולים. "השוק כבר לא סומך על אף אחד", אומר אחד ממנהלי הקרנות הנאמנות בתשובה לשאלה - "עם תשואות כאלה למה אף אחד לא ממהר לקנות?". לדבריו, "אם בנק ההשקעות ליהמן ברדרס קורס אז מי הם כבר הטייקונים המקומיים? אפילו הודעות חיביות לא מצליחות לייצב את השוק. לא משנה מה יקרה - השוק עוד ימשיך לרדת. לא יודעים איפה זה ייעצר, לכן במצב כזה עדיף שלא להגדיל רכישות", הוא מוסיף. מדד התל בונד 40 איבד 7.4% משוויו.

כימיקלים לישראל שצנחה ביום המסחר האחרון של השבוע שעבר בכ-14%, המשיכה לאבד היום גובה תוך שהיא מרכזת את מחזור המסחר הגבוה בבורסה. כי"ל עברה החל מיום חמישי לתשואה שלילית לאחר שבמחצית השנה הראשונה של 2008 סיפקה למשקיעיה תשואה פנומנלית. המניה ירדה היום ב-9.15%.

אפריקה ישראל ממשיכה לצנוח בחדות לאחר שספגה ביום חמישי האחרון ירידות של 19%, על רקע צניחה של 23.5% במחירי איגרות החוב שלה. חברת האחזקות של לב לבייב סובלת במידה רבה מהירידות החדות בשווקים על רקע חששם של המשקיעים מחברות ממונפות וכן כאלו המושקעות בנדל"ן כמו אפריקה ודלק החשופה במידה רבה לנדל"ן בצפון אמריקה ואירופה, דרך החברה הבת שלה דלק נדל"ן. מניית אפריקה ירדה היום ב-14.5%.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully