וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בעליות חדות

ניר צליק

17.10.2008 / 0:01

לאחר תנודות לאורך יום המסחר, וול סטריט ננעל בעליות חדות: דאו ג'ונס הוסיף 4.7%; נאסד"ק טיפס ב-5.5%; S&P 500 עלה ב-4.3%

המסחר בוול סטריט הסתיים אמש (חמישי) בעליות חדות אחרי יום מסחר תנודתי, על רקע מספר נתוני מקרו שפורסמו והצניחה במחיר הנפט. דאו ג’ונס עלה ב-4.7% ל-8,979 נקודות, נאסד"ק הוסיף 5.5% ל-1,718 נקודות ו-S&P 500 טיפס ב-4.3% ל-946 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב עולים והתשואה עליהן יורדת ב-0.077% ל-3.934%.

החששות ממיתון הוסיפו להדאיג את מדינות העולם. מנהיגי ארה"ב והאיחוד האירופי סיכמו היום להיפגש במהלך סוף השבוע כדי להתכונן לפגישת פסגה עולמית במטרה לערוך שינוי כללי של המערכת הפיננסית העולמית, בעוד החששות ממיתון ממשיכים לטלטל את שוקי המניות.

בגזרת המקרו, מספר נתונים משמעותיים נמצאים ברקע למסחר. מדד המחירים לצרכן בארה"ב נותר ללא שינוי בחודש ספטמבר לעומת חודש אוגוסט. זאת, לעומת ציפיות לעלייה של 0.1% במדד. לעומת חודש ספטמבר 2007 עלה מדד המחירים לצרכן ב-4.9% . מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.1% בחודש ספטמבר לעומת אוגוסט. אנליסטים בארה"ב ציפו לעלייה של 0.2% במדד הליבה. לעומת חודש ספטמבר 2007 עלה מדד הליבה ב-2.5%.

בנוסף, דו"ח תביעות האבטלה החדשות השבועי לשבוע שהסתיים ב-11 לאוקטובר הראה ירידה של 16 אלף תביעות לרמה של 461 אלף תביעות חדשות, כאשר הצפי היה לירידה של 3,000 תביעות בלבד.

לצד חדשות המקרו החיוביות, התפוקה התעשייתית בארה"ב - הכוללת מפעלים, מכרות ותשתיות - צנחה ב-2.8% בספטמבר, הירידה החדה ביותר מאז דצמבר 1974, כך הודיע היום הבנק המרכזי של ארה"ב. הירידה היתה חדה מתחזיות האנליסטים, שצפו לירידה של 1.5%.

בין הגורמים שהשפיעו על הירידה בתפוקה התעשייתית היו שביתת המכונאים במפעלי בואינג וסופות ההוריקן גוסטב ואייק. שני ההוריקנים הביאו לירידה של כ-2.25% בתפוקה התעשייתית בספטמבר, כך מסר הבנק המרכזי. מפעלי הנפט הגולמי והגז הטבעי במפרץ מקסיקו היו סגורים בספטמבר בשל הסופות.

דו"ח הבנק הפדרלי על מגזר פילדלפיה, המודד את הפעילות הכלכלית, הראה ירידה משמעותית מהצפוי. מדד הפעילות העסקית באזור הראה ירידה של 37.5 נקודות כאשר הציפייה היתה לירידה של 10 נקודות בלבד. מדובר בירידה החדה בארבעים שנה האחרונות.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בנובמבר ירד ב-6.3%, ל-69.85 דולר לחבית במסחר האלקטרוני.

ענף הפיננסים

בענף הפיננסים, בנק מריל לינץ’, שנרכש על ידי בנק אוף אמריקה, דיווח על התרחבות בהפסדיו הרבעוניים ברבעון השלישי. זהו הרבעון החמישי ברציפות שהבנק מדווח על הפסדים. הפסדי הבנק התרחבו לאחר שנאלץ לרשום מחיקה של 9.5 מיליארד דולר. מריל לינץ' דיווח על הפסד של 7.47 מיליארד דולר ברבעון השלישי, או הפסד של 5.58 דולר למניה. זאת, לעומת הפסד של 2.2 מיליארד דולר, או 2.82 דולר למניה, ברבעון המקביל ב-2007. הכנסותיו של בנק מריל לינץ' נפלו ל-16 מיליון דולר.

ענקית הפיננסים סיטי דיווחה היום על הפסד רבעוני רביעי ברציפות, בעקבות מחיקות והפרשות בסך 13.2 מיליארד דולר, הקשורות לחשיפתו של הבנק הגדול בארה"ב במונחי נכסים לשוק האג"ח המגובות במשכנתאות ולחובות אבודים. הפסדיה של סיטי ברבעון השלישי הסתכמו ב-2.8 מיליארד דולר, או 60 סנט למניה, לעומת רווח של 2.2 מיליארד דולר או 44 סנט למניה ברבעון המקביל בשנה הקודמת. למרות ההפסד היו תוצאותיה של סיטי חיוביות מתחזיות האנליסטים, שצפו כי החברה תרשום הפסד נקי של 3.8 מיליארד דולר ברבעון השלישי.

במניות הטכנולוגיה, מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, אמר ביום חמישי כי הוא סבור שיש עדיין הגיון כלכלי עבור מיקרוסופט ברכישת יאהו, וכי העסקה צפויה להביא תועלת לבעלי המניות של שתי החברות. עם זאת, באלמר אמר כי אינו יודע באיזה מחיר תסכים יאהו לעסקה, לאחר שסירבה להצעת מיקרוסופט לרכישתה ב-33 דולר למניה מוקדם יותר השנה - מחיר המשווה לעסקה שווי של 44.6 מיליארד דולר. באלמר הוסיף כי למרות ירידת מניית יאהו, החברה סבורה כי שוויה היום אינו נמוך לעומת מחירה כאשר הגישה מיקרוסופט את הצעת הרכש.

ענקית הקמעונות המקוונת eBay דיווחה אתמול לאחר המסחר על מעבר לרווח רבעוני לאחר שבתקופה המקבילה בשנה הקודמת רשמה הפסד עקב הוצאות הקשורות לחטיבת הטלפוניה האינטרנטית סקייפ. רווחי ענקית המסחר המקוון ברבעון השלישי עלו על תחזיות האנליסטים. עם זאת, התחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי ולשנה הבאה. החברה רשמה ברבעון השלישי של השנה רווח של 492 מיליון דולר או 38 סנט למניה לעומת הפסד של 936 מיליון דולר או 69 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי פריטים חד פעמיים, רשמה החברה רווח של 592 מיליון דולר או 46 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 41 סנט למניה.

הזווית הישראלית

במניות הישראליות, אלדין רשמה הכנסות של 31.7 מיליון דולר - גידול של 22% לעומת לרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מחטיבת הזכויות הדיגיטליות (DRM) היוו כמחצית מההכנסות והסתכמו ב-15.7 מיליון דולר. ההכנסות מפתרונות לארגונים (Enterprise Security) הסתכמו ב-16 מיליון דולר - עלייה של 51% מהתקופה המקבילה אשתקד.

בשורה התחתונה רשמה אלדין הפסד נקי של 300 אלף דולר, או 2 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 4.3 מיליון דולר, או 30 סנט למניה המקביל ב-2007. בניכוי הוצאות בסך 700 אלף דולר בגין תגמול מבוסס מניות להנהלה ולעובדים, התאמה הקשורה בהכנסות נדחות בגובה 400 אלף דולר, הפחתת נכסים בלתי מוחשיים בגובה 600 אלף דולר והוצאה של 1.9 מיליון דולר בגין עלויות משפטיות ואחרות הקשורות להצעת הרכש ולבקשה לכינוס אסיפת בעלי מניות במהלך הרבעון, הסתכם הרווח הנקי ב-2.9 מיליון דולר, או 20 סנט למניה. זאת בהשוואה לרווח נקי של 4.5 מיליון דולר, או 31 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

סרגון נטוורקס ספקית פתרונות תקשורת בקצבים גבוהים לדור הבא של רשתות אלחוטיות,דיווחה היום על תוצאות ראשוניות לרבעון השלישי. סרגון צופה כי הכנסות הרבעון השלישי 2008 יסתכמו בכ- 58 מיליון דולר, כ- 30% גידול לעומת הרבעון המקביל אשתקד ובהתאם לתחזיות הקודמות של החברה.

הרווח הנקי על בסיס GAAP להיות בטווח של 3.2 עד 3.6 מיליון דולר, או 8-9 סנט למניה בדילול מלא, לעומת 3.7 מיליון דולר או 11 סנט למניה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד. על בסיס non-GAAP הרווח הנקי לרבעון צפוי להיות 3.9 עד 4.3 מיליון דולר או 10-11 סנט למניה בדילול מלא בהשוואה ל- 4.1 מיליון דולר או 13 סנט למניה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד.

חברת התרופות הישראלית טבע הודיעה היום על חתימה על הסכם למכירת יחידת הווטרינריה של החברה בישראל ל-Phibro Animal Health Corporation עבור סכום כולל של כ-47 מיליון דולר. השלמת העסקה צפויה ברבעון הראשון של 2009 והיא כפופה לאישור מהרשות להגבלים עסקיים בישראל ותנאים מתלים אחרים. פעילותה של פיברו בישראל מתבצעת באמצעות החברה הבת Koffolk.

חדשות טובות לאלווריון,יצרנית ציוד התקשורת, קיבלה את אישור בית המשפט, בהתאם לחוק החברות, לתוכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 30 מיליון דולר. רכישת המניות תתבצע, על פי הטופס שהוגש לרשות ניירות ערך האמריקאית, מעת לעת.

(פרסום ראשון: 22:23)

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully