וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסימני המשבר: עד 25% הנחה על מכונית משומשת

דניאל שמיל

27.10.2008 / 9:24

ההאטה בשוק פגעה גם בחברות הליסינג, שיוצאות במבצעי מכירות הכוללים הנחות, הטבות במימון ומתנות לרוכשים

"יש עצירה של שוק הרכב המשומש", אומר אורי דגמי, יו"ר איגוד סוחרי הרכב. "המצב הכלכלי משפיע, ואנשים עוצרים רכישות. כבר לא קל לקבל החלטה על רכב שני או שלישי במשפחה".

העצירה הזו פוגעת גם בחברות הליסינג, שמממנות בעזרת מכירת מכוניות משומשות את קניית הרכב החדש שלהן. כל החברות הגדולות בתחום פתחו באחרונה במבצעי מכירות: שלמה סיקסט מציעה זה חודשיים את מבצע "שנתיים מתנה", כלומר מוכרת כמה מדגמי 2007 במחיר מחירון של דגמי 2005, המבצע תקף לגבי דגמים כמו יונדאי גטס ורנו מגאן. עבור דגמים פופולריים יותר, כמו מאזדה 3 וטויוטה קורולה, מוצעת "שנה מתנה". הנחה נוספת מוצעת על הביטוח לרכב.

אלבר מציעה מבצע פשוט יותר: 5%-18% הנחה על דגמים שונים, וגם חיישני נסיעה לאחור במתנה. ההנחות באוויס הן של 18%-25%, בנוסף מציעים שם שנתיים אחריות על המכונית הנמכרת.

באלדן מציעים הטבה במימון - עד 85% מערך הרכב - וגם כאן ניתנת הטבה בביטוח. באוטו סנטר, זרוע המכירה של הרץ, מציעים מבצעים של עד 25% הנחה. גם קלאוטו מציעה מימון, של 70% מערך הרכב, כשההלוואה תוחזר בריבית פריים.

ואולם נראה שכל זה לא מספיק כדי למשוך את הקונים. חברת ליסינג גדולה שכרה באחרונה מגרשי חנייה כדי לאחסן מלאי מכוניות שישוחררו לשוק בינואר. זאת מכיוון שרבים מהקונים צפויים להמתין עד אז בתקווה שהמחירים יירדו. בכיר בענף בוחר להפנות אצבע מאשימה דווקא כלפי המחירים הגבוהים שמופיעים במחירון של השמאי לוי יצחק: "המחירים שלו לא הגיוניים. אם אני מוריד 10%-20% אני מוכר בלי שום בעיה, אבל המחירון תוקע את השוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully