וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמדוקס מפטרת 200 עובדים בישראל

ניר צליק ועידו סולומון

27.10.2008 / 12:12

א' מירושלים: "ברור לי שהסיכוי למצוא משהו בתקופה הנוכחית, שבה כל יום שומעים על פיטורים, צמצומים והתייעלויות, הוא לא גדול"

על רקע המשבר העולמי, אמדוקס, ספקית פתרונות הבילינג, סוגרת את הסניף הירושלמי של החברה ומאחדת אותו עם סניף החברה בהוד השרון, ומפטרת כ-200 עובדים בישראל. אמדוקס העולמית, המעסיקה כ-17.5 אלף עובדים תפטר עוד כ-300 עובדים ברחבי העולם, ובסך הכל תפטר החברה כ-500 עובדים - כ-2% ממצבת כוח האדם של החברה.

אמדוקס מעסיקה בישראל כ-5,000 עובדים, מתוכם כ-150 עובדים במרכז הפיתוח בירושלים. הסניף הירושלמי עוסק בפיתוח תוכנות לתמיכה במדריכי סיווג כגון דפי זהב, כאשר הצפי הוא כי חלק ניכר מהמפוטרים בחברה יגיעו מסניף זה. בחודשים הקרובים צפויה החברה לחלק בונוסים בגובה 60 מיליון דולר על שנת 2008 לעובדי החברה הנותרים.

אמדוקס צפויה לפרסם את דו"חותיה לרבעון הרביעי בעוד כשבוע, כאשר ברקע נמצאים חוזים חדשים ומשמעותיים שחתמה החברה עם קומקאסט - ספקית תקשורת ואינטרנט ומפעילת הכבלים הגדולה בארה"ב במהלך החג. על פי גורמים בשוק, שווי העסקה הכולל עשוי להיות מאות מיליוני דולרים. בנוסף, חתמה החברה לאחרונה על חוזה עם עם ספקית שירותי התקשורת הסלולרית MetroPCS, ששוויו על-פי הערכות גורמים בשוק, עומד על כ-20-30 מיליון דולר.

על-פי הערכות השוק, התחזית להכנסות ברבעון הרביעי עומדת על כ-829 מיליון דולר, כאשר האנליסטים מצפים לרווח של 54 סנט למניה, בניכוי אופציות והוצאות שונות. מתחילת השנה איבדה מניית החברה כ-38% מערכה והחברה נסחרת לפי שווי של כ-4.34 מיליארד דולר.

"מצמידים לנו אקדח לרקה"

"זה נורא, על הפנים, אני מרגיש חרא. אחרי 5 שנות עבודה פתאום מודיעים לך יום אחד שאין לך למה לבוא מחר בבוקר, אז איך אני אמור להרגיש?", שואל א', אחד מעובדי מרכז הפיתוח של אמדוקס בהר החוצבים בירושלים היום, דקות אחדות אחרי שקיבל את הודעת הפיטורים.

א', נשוי ואב לשתי בנות, מתגורר בירושלים. לדבריו, עוד לפני שהספיק לבשר את הבשורה לאשתו היא כבר קראה על הפיטורים באחד מאתרי החדשות באינטרנט. "כשיצאתי מהפגישה עם המנהל שלי כבר חיכתה לי הודעה ממנה במשיבון", הוא אומר. "כשדיברתי איתה, היא ניסתה לעודד אותי אבל שנינו יודעים שהמצב עכשיו לא מזהיר. אתחיל לחפש עבודה החל ממחר בבוקר אבל ברור לי שהסיכוי למצוא משהו בתקופה הנוכחית, שבה כל יום שומעים על פיטורים, צמצומים והתייעלויות בחברות היי-טק גדולות וקטנות הוא לא גדול".

החל משעות הבוקר, התנהל סבב שיחות מרתוני בין מנהלי המרכז לכ-150 העובדים בירושלים. חלקם התבשרו על פיטורים, לאחרים ניתנה האפשרות להשתלב במרכז החברה בהוד השרון, אולם גם האחרונים לא התנחמו בבשורת המעבר. "רוב האנשים שעובדים כאן מאוד ותיקים, חלקם עובד כאן כבר 10 שנים", אמר ר'. "הכי מרגיז הוא שגם את העובדים שנתנו את האופציה לעבור לרעננה מכריחים לחתום על טופס שבו הם מוותרים מראש על תביעות עתידיות בדבר הרעת תנאים. זה טופס מפלה ולא הוגן. מצמידים לך אקדח לרקה - או שתחתום או שתפוטר עם כל השאר. ומה? פתאום לנסוע כל יום מירושלים לרעננה זה לא הרעת תנאים? מצד שני, איזו ברירה נשארה לנו?".

  • עוד באותו נושא:
  • אמדוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully