וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי ודיסקונט: הפסדים של 100 מיליון ש' מניהול קופות פיצויים

שרון שפורר

27.10.2008 / 16:45

ההפסדים יופרשו בדו"חות הרבעון השלישי. הנכסים בקופות הפיצויים של הבנקים - כ-2 מיליארד שקל. תשואות ספטמבר טרם פורסמו

בנק לאומי ובנק דיסקונט צפויים לבצע הפרשות גבוהות של 100 מיליון שקל כל אחד (וייתכן שגם יותר) בדו"חות הרבעון השלישי של השנה, בשל הקופות המרכזיות לפיצויים שמנוהלות אצלם.

דיסקונט ולאומי הם הנפגעים העיקריים בקופות לפיצויים כתוצאה מהירידות בשווקים, מכיוון שבשניהם הקופה מתנהלת בבנק עצמו. זאת בעוד שבהפועלים ובמזרחי טפחות, למשל, הקופות אינן מנוהלות בבנק ולעובדים יש קרן פנסיה חיצונית, כך ששינויים בקרן אינם נזקפים לדו"ח הרווח והפסד.

לאומי ודיסקונט מנהלים קופות מרכזיות לפיצויים בהיקף של כ-2 מיליארד שקל כל אחד. התשואות של שניהם בחודשיים הראשונים של הרבעון השלישי היו מאוזנות יחסית. נוכח ההעובדה שענף קופות הגמל סיים את ספטמבר בירידה ממוצעת של כ-5%-6% - הרי שהם צפויים לסיים את הרבעון השלישי עם ירידה כוללת של כ-5%. מכאן, שאת הירידה בקופות של כ-100 מיליון שקל (5% מתוך היקף הנכסים המנוהלים בקופה) – צפויים שני הבנקים להפריש ברבעון השלישי של השנה.

האפקט השלילי של הקופות המרכזיות לפיצויים כנראה לא יתפוגג גם ברבעון הרביעי של השנה. זאת ,מאחר שהירידות בשווקים בחודש אוקטובר – שפתח רבעון זה – החריפו ולפי שעה לא נראה שהסנטימנט השלילי בשווקים יתפוגג בקרוב. בינתיים, בבורסה, מדד הבנקים יורד היום ב-3.1% ומשלים ירידה של כ-49% מאז תחילת השנה. מניות לאומי יורדות בשעה זו ב-3.5% ומניות דיסקונט יורדות בכ-2.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully